آفتاب

چین 13 تن را به اتهام جرائم تروریستی اعدام کرد

چین 13 تن را به اتهام جرائم تروریستی اعدام کرد

چین 13 تن را به اتهام اقدامات تروریستی و ارتکاب جرائم خشونت‌آمیز در منطقه سین‌کیانگ اعدام کرد.

چین 13 تن را به اتهام اقدامات تروریستی و ارتکاب جرائم خشونت‌آمیز در منطقه سین‌کیانگ اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعدام‌ها درست در همان روزی صورت گرفت که دادگاهی در منطقه سین‌کیانگ سه تن را به اتهام برنامه ریزی برخورد مرگبار یک دستگاه خودرو به ورودی تیان‌آن‌من پکن در سال گذشته میلادی که باعث کشته شدن پنج تن شده بود به اعدام محکوم کرد.

دولت پکن پس از چندین حمله مرگبار که جدایی‌طلبان مسلمان منطقه سین‌کیانگ را مقصر آن‌ها می‌داند، دست به اقدامات سرکوب‌گرانه شدیدی زده است.

خبرگزاری شینهوا اعلام کرد، این 13 تن به اتهام ارتکاب جرائمی همچون برنامه‌ریزی، رهبری و شرکت در گروه‌های تروریستی، آتش‌افروزی، قتل، دزدی و انتقال غیرقانونی مواد منفجره اعدام شدند.

دولت چین گفت: با تهدید‌های تروریستی بسیاری از جانب جدایی‌طلبان منطقه سین‌کیانگ؛ محل سکونت مسلمانان اقلیت اویغور، مواجه است و متعهد شده تا این افراد را به شدت تنبیه و مجازات کند.

خبرگزاری شینهوا در گزارشی گفت: در میان اعدام شدگان سه مرد وجود داشتند که به سازماندهی حمله به شهر لوکگون متهم شده بودند که باعث کشته شدن 24 تن در ژوئن سال پیش شدند.

در ادامه این گزارش آمده است، این حمله پایگاه محلی پلیس، یکی از ساختمان‌های دولتی، محل سکونت مقام‌های دولتی و خانواده‌هایشان، یک مجتمع مسکونی، یکی از دفاتر دولتی بازرگانی و همچنین یک آرایشگاه و یک هتل را هدف گرفته بود. پلیس در این حمله 10 مهاجم را کشته و این سه مرد سپتامبر سال گذشته میلادی به اعدام محکوم شدند.

دولت پکن گفت: ناآرامی در میان مسلمانان اویغور از گروه‌های افراطی در ارتباط با گروه‌های تروریستی خارجی نشات می‌گیرد.

سخنگوی کنگره جهانی اویغور مستقر در آلمان گفت: پکن به صورت ناعادلانه برچسب تروریست را به اویغورها زده است. سیاست چین باعث این اقدامات افراطی شده است.

انتهای پیام

کد N341725

وبگردی