آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد:

نعمت زاده مخالف تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت است/ بازار باید قیمت را مشخص کند

نعمت زاده مخالف تعیین قیمت خودرو در شورای رقابت است/ بازار باید قیمت را مشخص کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سازو کار فعلی تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت گفت: بازار خودروی کشور انحصاری است و در آن خبری از رقابت نیست لذا وزیر صنعت،معدن و تجارت هم با نظر کمیسیون مبنی بر اینکه باید قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود موافق است.

محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به حضور نعمت زاده در جلسه هیات تحقیق و تفحص از صنایع خودرو سازی گفت: در این جلسه نعمت زاده همه انتقادات به صنایع خودرو سازی را قبول داشت و هیچ توجیهی نسبت به ایرادات و انتقادات گزارش تحقیق و تفحص نداشت.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش هیات تحقیق و تفحص دارای دو بعد انتقادات و راهکارها است ، این راهکارها در خصوص حل مشکلات برای ارتقای کیفیت و ساماندهی معضلات مدیریتی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شورای رقابت در مورد قیمت خودرو ها تصمیم گیری می کند اما کمیسیون صنایع و آقای نعمت زاده معتقدند که سازو کار فعلی تعیین قیمت خودرو ساز و کار مناسبی نیست و قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود.

بیاتیان با بیان اینکه بازار خودرو در کشور ما رقابتی نیست بلکه انحصاری است گفت: بازار باید قیمت خودرو را مشخص کند و این کار با ایجاد یک بازار رقابتی امکان پذیر است.

کد N341615

وبگردی