آفتاب
حقیقت پور در گفتگو مهر:

عراق نیازمند این عمل جراحی بود / تهدیدی متوجه ایران نیست

عراق نیازمند این عمل جراحی بود / تهدیدی متوجه ایران نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اتفاقات عراق باعث شکل گیری وفاق خوبی بین جریانات ملی و اسلامی شد و فتوای مرجعیت شیعی باعث شد امروز موج سنگینی از نیروهای دفاعی و مقاومتی در این کشور تشکیل شود.

منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درباره آخرین تحولات و اوضاع عراق بعد از حضور تروریست های داعش در این کشور گفت: دامنه تحولاتی که در عراق در حال رخ دادن است، به گونه ای نیست که مرزهای کشور ما را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با بیان اینکه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشورمان دارای تسلط کامل بر تحرکات منطقه هستند افزود: نیروهای مسلح کشورمان آمادگی کامل برای دفاع در برابر هرگونه اقداماتی که بخواهد کوچکترین ضربه ای به مرزهای کشورمان وارد کند را دارند از این رو هرگونه تهدید مرزهای کشورمان از سوی گروهک های تروریستی را منتفی می دانیم.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: دولت عراق در روزهای اخیر با به کارگیری نیروهای مردمی توانسته است داعش را متوقف کند. این مقدمه برجیده شدن بساط داعش از عراق است.

حقیقت پور با بیان اینکه شرایط سیاسی و امنیتی عراق نیازمند یک زایمان و عمل جراحی بود گفت: این عمل جراحی امروز در عراق در حال انجام است و قدر مسلم به واسطه آن صحنه سیاسی عراق از حضور این عناصر تروریستی و آدم کش پاک خواهد شد.

نایب رئیس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این گروهک با پول کشورهای قلدر غربی و کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه سلاح تهیه کرده و مردم بی گناه را می کشند.

حققت پور اتفاقات عراق را مبارک دانست و ادامه داد: این اتفاقات باعث وفاق خوبی بین جریانات ملی و اسلامی شد، فتوای مرجعیت شیعی باعث شدامروز موج سنگینی از نیروهای دفاعی و مقاومتی تشکیل شود.

این نماینده مجلس گفت: کشورهای غربی در تولد و حیات گروهک تروریستی داعش شریک هستند اما این فرصت به عملیات مرصاد دیگری تبدیل خواهد شد تا همان بلایی که در مرصاد بر سر منافقین آمد بر سر داعش هم بیاید.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این جریانات از دولت عراق حمایت سیاسی و معنوی کرده و از مرجعیت این کشور نیز به طور کامل حمایت می کند و در صورتی که لازم به انتقال تجربیات باشد این مسئله از سوی مقامات جمهوری اسلامی قابل فکر کردن است که البته بعید است چنین نیازی از سوی عراق مطرح شود زیرا این قائله را خود عراق جمع خواهد کرد. 

کد N341572

وبگردی