آفتاب

کمال‌الدین سجادی: دامنه فیلترینگ محدود شود

کمال‌الدین سجادی: دامنه فیلترینگ محدود شود

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ارزیابی خود از نحوه مواجهه با شبکه‌های اجتماعی در ایران گفت: باید یک تجدیدنظر نسبت به فیلترینگ در ایران انجام و دامنه آن محدود شود.

سیدکمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره ضرورت وجود شبکه‌های اجتماعی نیز اظهار کرد: سرعت تحولات و فناوری‌های جدید در زمینه اطلاع‌رسانی نه در سطح ملی بلکه در سطح جهانی ظرفیت‌های عظیمی را ایجاد کرده است که هم جنبه‌های مثبت و سازنده و هم جنبه‌های منفی دارد.

وی افزود:‌ به هر ترتیب ممکن است افرادی احساس مسئولیت نکنند و به لحاظ مسائل اخلاقی مباحثی را وارد ذهن جوانان کنند که باید برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده شود.

سجادی با بیان اینکه "شبکه‌های اجتماعی همچون شاهراه‌های اطلاعاتی هستند"، درباره اعمال فیلترینگ برای برخی از این شبکه‌ها و سایت‌ها گفت: اگرچه فیلترینگ در برخی از کشورها وجود دارد اما در ایران باید یک تجدیدنظر و بررسی مجدد در این باره انجام شود و لازم است دامنه فیلترینگ محدود شود تا اینطور نباشد که مثلاً سایت روزنامه گاردین و برخی سایت‌های علمی که برای انجام تحقیقات و مطالعات مثمر ثمر هستند و حاوی مطالب غیراخلاقی هم نیستند فیلتر شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان خاطرنشان کرد: هیچ آدم عاقلی مخالف فیلتر کردن برخی سایت‌های غیراخلاقی نیست اما لازم است تا اخلاقیات مورد توجه قرار بگیرد. وسعت دادن فیلترینگ در کشور، جالب نیست و باید محدودتر شود.

انتهای پیام

کد N341547

وبگردی