آفتاب

معاون وزیر خارجه ترکیه: قصد حمله نظامی مشترک با آمریکابه شمال عراق را نداریم

معاون وزیر خارجه ترکیه: قصد حمله نظامی مشترک با آمریکابه شمال عراق را نداریم

آنکارا - ایرنا - ˈ ناجی کورو ˈ معاون وزیر خارجه ترکیه گفت : این کشور هیچ برنامه مشترکی با آمریکا برای حمله نظامی به شمال عراق ندارد.

به گزارش ایرنا ، کورو روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران با اشاره به گفت وگوهای مقامات ترکیه و آمریکا در باره تحولات اخیر درعراق گفت : این گفت وگوها اغلب در باره مباحث امنیتی است ، افزون بر آمریکا مقامات ترکیه با دیگر کشورهای غربی و کشورهای همسایه نیز چنین مذاکراتی را انجام می دهند.

وی درپاسخ به سووالی مبنی براینکه آیا در وضعیت اتباع ترکیه که توسط عناصر تروریستی دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) درموصل درشمال عراق ربوده شده اند، تغییری حاصل شده است، گفت: در وضعیت اتباع ترکیه تغییری حاصل نشده است ولی آنان در سلامت کامل بسر می برند.

معاون وزیر خارجه ترکیه با اشاره به حمله نیروهای داعش به منطقه ترکمن نشین ˈ تلغر ˈ در شمال موصل اظهارداشت : ترکیه در پی این حمله کمک های انسان دوستانه خود را برای مردم این منطقه به ویژه ترکمن های آغاز کرده است.

در پی اشغال کنسولگری ترکیه در شهر موصل توسط نیروهای داعش 49 نفر از دیپلمات ها و خانواده های آنان به نقطه نامعلومی منتقل شده اند.

نیروهای داعش همچنین نزدیک به 50 نفر از رانندگان ترک را نیز به اسارت گرفته اند.

خاورم ** 230**1859
کد N341378

وبگردی