آفتاب

سازمان ملل : گروه تروریستی داعش مرتکب جنایات جنگی شده است

سازمان ملل : گروه تروریستی داعش مرتکب جنایات جنگی شده است

تهران ، ایرنا - رییس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه تاکید کرد که نیروهای وابسته به گروه تروریستی داعش با اعدام صدها تن از مردان غیر رزمنده در عراق به طور قطع مرتکب جنایات جنگی شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو ، ناوی پیلای در بیانیه ای گفت : گزارشهای مختلف نشان داده است ، سربازان ، نیروهای وظیفه های ارتش ، پلیس و دیگران که خود را تسلیم کرده یا به اسارت در آمدند طی پنج روز گذشته سریعا اعدام شده اند.

وی اظهار کرد : سلسله اعدامهای خونسردانه که شمار قربانیان ان هنوز مشخص نشده ، عمدتا در بخشهای گوناگون منطقه تکریت صورت گرفته است.

وی گفت : شبه نظامیان این گروه تروریستی همچنین 13 ائمه جمعه و جماعات را در موصل به دلیل امتناع از اعلام وفاداری به داعش اعدام کردند.

وی افزود : لحن تحریک آمیز داعش که از کشتن ˈگله های گوسفندˈ سخن گفته و به تنش های فرقه ای دامن می زند به طور آشکارا با هدف آشوب و خونریزی بیشتر در کشور صورت می گیرد.

تروریستهای داعش هفته گذشته شمال عراق را به تصرف خود در آورده و تهدید به تجزیه عراق کردند اما ارتش این کشور در مقابله با این تروریست ها صدها نفر از آنان را به هلاکت رسانده است.

پیلای پیشتر طی روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که اوضاع عراق یک ˈ اقدام جامع ˈ را طلب می کند.

وی از پاسخ دادن به این سوال که آیا خواهان ارجاع وضعیت عراق به دادگاه بین المللی کیفری است یا نه خودداری کرد و تنها گفت : در وهله اول دوست دارد به حقایق پی ببرد.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N341278

وبگردی