آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

هلاکت 300 تروریست در تلعفر/80 ضربه شلاق جرم استفاده از داعش در موصل

هلاکت 300 تروریست در تلعفر/80 ضربه شلاق جرم استفاده از داعش در موصل

مجازات شلاق برای کسانی که نام اختصاری گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را بر زبان آورند و هلاکت 300 تروریست در تلعفر از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، یک منبع امنیتی در نینوی اعلام کرد: گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام با صدور آنچه سند مدنی نامیده می شود هر فردی که نام اختصاری این گروه یعنی داعش را  در موصل بر زبان آورد هشتاد ضربه شلاق می زند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی در بابل عراق 15 تروریست را بازداشت کردند.

این در حالی است که منابع عراقی اعلام کردند: تروریست های داعش در موصل پس از پیشنهاد وسوسه کننده درباره فروش اشیاء عتیقه تصمیم به فروش این آثار به تاجران اشیای عتیقه ترکیه ای با دلالی کردها گرفته اند.

این منابع بیان کردند: هدف انتقال آثار باستانی شهرهای موصل و الحضر به خریداران چینی، اسرائیلی و اروپایی هاست.برخی از این آثار به اقلیم کردستان منتقل شده تا از آنجا به ترکیه منتقل شود.داعشی ها این آثار ارزشمند را به بهای ناچیز می فروشند و خریداران به حساب آنها در بانکهای ترکیه ای پول می ریزند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای امنیتی امروز پیشرویهای گسترده ای در تلعفر به دست آورده اند و بیش از 300 نفر از داعش را به هلاکت رسانده اند و تروریستهای داعش در حال عقب نشینی از این منطقه پس از تحمل تلفات سنگین هستند.

منابع امنیتی همچنین از  اعزام نیروهای کمکی و تجهیزات کمکی از مسیر هوایی به پالایشگاه بیجی در شمال صلاح الدین خبر دادند.

کد N341141

وبگردی