آفتاب

حمله شبه‌نظامیان سومالیایی به کنیا 48 کشته برجای گذاشت

حمله شبه‌نظامیان سومالیایی به کنیا 48 کشته برجای گذاشت

مقامات کنیا اعلام کردند ده‌ها افراطی سومالیایی با استفاده از مسلسل چندین ساعت به یک شهر ساحلی کوچک کنیا حمله کرده و یک پاسگاه پلیس را هدف حمله خود قرار داده و همچنین دو هتل را نیز به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات کنیا اعلام کردند که دست کم در این حمله مسلحانه 48 تن کشته شدند.

این حمله حدود ساعت هشت شب یکشنبه به وقت محلی در حالی که ساکنان این شهر مشغول تماشای مسابقات جام جهانی بودند انجام شد.

همچنین نیروهای امنیتی کنیا نیز واکنش ضعیفی به این حمله نشان دادند و این موجب شد که این حمله مسلحانه تا اوایل امروز (دوشنبه) طول بکشد، مقامات کنیا شبه‌نظامیان الشباب که گروه وابسته به القاعده در سومالی است را عامل این حمله دانستند.

دیوید کیمایو، فرمانده پلیس کنیا اظهار داشت که این حمله 48 کشته بر جای گذاشته است.

یک فرمانده دیگر پلیس کنیا نیز اظهار داشت که در جریان این حمله در حالی که ساکنان شهر مشغول تماشای مسابقه فوتبال در هتلی در این شهر بودند افراد مسلح کسانی را که داخل هتل بودند بیرون کشیده و ضمن خارج کردن زنان مردان را هدف آتش قرار می‌دادند.

همچنین براساس گزارش‌ها عاملان حمله به زنانی که کنار ایستاده بودند گفتند که این سزای اقداماتی است که سربازان کنیا در سومالی علیه مردان سومالیایی انجام دادند.

از طرف دیگر یک سخنگوی پلیس کنیا نیز گفت: به اعتقاد وی ده‌ها نفر در این حمله مشارکت کردند.

این حمله در شهر کوچک مپکتونی که در فاصله 20 کیلومتری جنوب غرب شهر توریستی لامو قرار دارد اتفاق افتاد.

وزارت کشور کنیا نیز گفت که در ساعت هشت شب یکشنبه دو خودروی ون وارد این شهر شده و پس از آن شبه‌نظامیان پیاده شده و شروع به تیراندازی کردند.

به گفته مرکز عملیات‌های مربوط به فجایع ملی در کنیا کمی پس از گزارش شدن این حمله، هواپیماهای تجسس ارتش به پرواز درآمدند.

انتهای پیام

کد N341125

وبگردی