آفتاب

تماشای قاچاقی والیبال ایران و برزیل/ رویای یک دختر که به حقیقت تبدیل شد

تماشای قاچاقی والیبال ایران و برزیل/ رویای یک دختر که به حقیقت تبدیل شد

تعدادی از بانوان علاقمند به والیبال دیروز به صورت پنهانی به مجموعه دوازده هزار نقری آزادی رفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛خيلي‌ها تا دم در مجموعه آزادي آمدند اما پاي‌شان به سالن نرسيد. خيلي‌ها هم از قبل فكرش را كرده بودند‌؛ در كيف دستي پرچم برزيل و پيراهن زرد برزيل را گذاشته بودند. بعد هم با خواهش و تمنا همراه خانواده‌هاي برزيلي وارد سالن شدند. راه حلي كه شايد به فكر كمتر كسي مي‌رسيد اما با همين شيوه ساده وارد ورزشگاه شدند و ملي‌پوشان واليبال را تشويق كردند. حتي بعضي از آنها پرچم ايران روي دوش‌شان بود و وقتي تيم ‌ملي ايران امتياز مي‌گرفت، آنها با خوشحالي بالا و پايين مي‌پريدند. بعد از بازي هم خوشحال و راضي به خانه‌هايشان برگشتند. شبنم يكي از دخترهايي است كه با اين ترفند كنار برزيلي‌ها بازي ايران را ديد. او مي‌گويد: «مي خواستم بيايم بازي را تماشا كنم اما جلوي در راهم ندادند. با خودم پيراهن برزيل را آورده بودم، آن را پوشيدم و بعد ديدم يك خانواده برزيلي مي‌خواهند بروند داخل. به آنها اصرار كردم كه مرا با خودشان ببرند، اول قبول نمي‌كردند اما بالاخره اصرارم جواب داد. مرا با خود بردند و پرچم كشورشان را هم گذاشتند روي سرم. خيلي حال داد.» او كه از كارش پشيمان نيست، مي‌گويد: «اگر بدون پرچم و لباس برزيل و اين كارها مرا به سالن راه مي‌دادند، چه مي‌شد؟ چه اتفاقي مي‌افتاد؟ اصلاً مگر من كه بين برزيلي‌ها در سالن بازي را تماشا كردم، اتفاقي افتاد؟»

در مقابل تعداد انگشت‌شماري كه با اين حربه راه به سالن پيدا كردند، خيلي‌ها بيرون در مجموعه آزادي تهران ماندند. حتي سارا قاسمپور دبير كارگروه دختران معاونت زنان رياست جمهوري هم نتوانست اجازه حضور دختران در سالن واليبال را بگيرد. صحبت او با مأموران انتظامي هم به جايي نرسيد. با اين حال طاهره طاهريان مشاور امور ورزش معاونت بانوان و خانواده رياست جمهوري كه مخالف تجمع است، مي‌گويد: «من روش تجمع و اعتراض را براي حل اين مشكل نمي‌پسندم. جمع شدن آنها جلوي ورزشگاه آزادي مشكلي را حل نمي‌كند بلكه بايد اين مسئله جدي، منطقي و با دلايل قانع‌كننده رفع شود.» او معتقد است قبلاً اين محدوديت نبوده: «قبلاً هيچ محدوديتي براي حضور بانوان در سالن‌ها نبود. البته من در جريان چرايي اين تصميم نيستم. مشاور هستم اما در سطح تصميم‌گيري نيستم. با اين حال مي‌شود بانوان هم با فراهم كردن شرايط ورود و خروج و زيرساخت‌ها در سالن‌ها مسابقه‌هاي ملي را ببينند.»

به نظر طاهريان فراهم كردن شرايط كار سختي نيست: «اين كار، كار سختي نيست. بايد گروهي همه جوانب را بررسي كنند. من حاضرم نظرات كارشناسي‌ام را در اين باره به عنوان فردي كه در جريان كار بوده، ارائه دهم.» به نظر او بانوان همه مسائل را درك مي‌كنند: «بايد تصميمات طبق خواسته بانوان باشد. البته كه بانوان هم به وجود شرايط مناسب حساس هستند و مقيد.»وقتي خبر فروش اينترنتي بليت بازي ايران و برزيل منتشر شد، دختران زيادي به خيال اينكه مشكل ممنوعيت ورود بانوان هم حل شده، به تكاپو افتادند براي خريد بليت اما اشتياق آنها خيلي هم دوام نداشت، خبر فدراسيون براي ممنوعيت ورود بانوان آب پاكي را روي دست همه ريخت. 

 

251 251

کد N341112

وبگردی