آفتاب

روسیه تحویل گاز به اوکراین را به طور کامل متوقف کرد

روسیه تحویل گاز به اوکراین را به طور کامل متوقف کرد

واحدمرکزی خبرنوشت:

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد روسیه تحویل گاز به اوکراین را به طور کامل متوقف کرد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، روسیه از چند روز پیش تهدید می کند تحویل گاز به اوکراین را متوقف خواهد کرد. اما این بار به نظر می رسد تهدیدات روسیه عملی شده است.
کارینا شابو گزارشگر شبکه در این باره گفت روسیه که به سازش ناپذیری اوکراین اعتراض می کند این بار تهدیدات خود را اجرایی کرده است. با این حال دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه اعلام کرده است کشورش آماده ازسرگیری مذاکرات است اما دو شرط دارد. نخست آنکه اوکراین باید ابتدا نیمی از بدهی های خود را که بیش از دو میلیارد دلار است بپردازد. شرط دوم نیز این است که از این پس برای تحویل گاز سیستم پیش پرداخت را اجرا کند.
مشکل کنونی بازپرداخت بدهی دو میلیارد دلاری و همچنین قیمت گاز است. روسیه از ماه آوریل قیمت هر هزار متر مکعب گاز را به سیصد و هشتاد و پنج دلار افزایش داده است. اوکراین این قیمت را ناعادلانه می داند و خواهان کاهش آن است. اوکراین می خواهد این قیمت به سیصد و بیست و شش دلار برسد.
اوکراین تلاش می کند با اعلام این مسئله که برای چند ماه منابع گازی در اختیار دارد به مقابله با این تصمیم روسیه بپردازد. اما به طور قطع، توقف تحویل گاز به اوکراین ارسال گاز برای اروپا را با مشکل رو به رو می کند. نیمی از گاز صادراتی روسیه با گذر از اوکراین به اروپا منتقل می شود. در همین چارچوب کمیسر اروپایی انرژی صبح امروز اعلام کرد در صورت ادامه این وضعیت اروپا در زمستان سال جاری با کمبود شدید گاز رو به رو خواهد شد.

4949

 

کد N341046

وبگردی