آفتاب

انصاری: سکان کشور در خرداد گذشته به سکاندار اعتدال سپرده شد

انصاری: سکان کشور در خرداد گذشته به سکاندار اعتدال سپرده شد

کرج- ایرنا- معاون امور مجلس رییس جمهوری گفت: در انتخابات خردادماه سال 1392 سکان کشور به سکاندار اعتدال سپرده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در همایش انتظار و امید که به مناسبت سالگرد 24 خرداد در شهر کرج برگزار شد افزود: پیروزی انقلاب نشان بزرگ «ما می توانیم بود» و این نشان در طول 35 سال همچون سال های جنگ تحمیلی تکرار شد.

وی ادامه داد: در سال 1376 تصور بر این بود که دموکراسی و مردم سالاری در ایران تمام شده و انتخابات بی معناست؛ وقتی نام آقای سیدمحمد خاتمی به عنوان رییس جمهور منتخب اعلام شد، یک بار دیگر اثبات شد که اگر بخواهیم می توانیم.

انصاری اضافه کرد: در خرداد 1392 یک بار دیگر همان شکوه به دست پیشتازانی از عرصه اندیشه و خرد و تحول خواهی و اصلاح طلبی با همت مردان و زنان فرهیخته بروز پیدا کرد و به این ترتیب سکان کشور به سکاندار اعتدال سپرده شد.

وی افزود: در حال حاضر در کشور شاهد استقرار تدریجی اعتدال در برابر افراط گرایان خشونت طلب هستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در ایران همه گروه ها، اشخاص و کسانی که در اندیشه سیاسی اهل تندخویی هستند به این نکته توجه کنند که بدون اعتدال امکان ندارد کشوری را در دنیای امروز اداره کرد.

انصاری گفت: امروز میوه های تلخ، بذر افراط گری و خشونت را در عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان و جای، جای خاورمیانه و دنیا می بینیم؛ این بذرها ، بذرهای شوم شیطانی ای بود که چندین سال قبل افشانده شد؛ متاسفانه کشورهای استعماری و استکباری گروه هایی را با استفاده از آخوندهای درباری و کج اندیش پرورش دادند؛ خشک مغزهایی از جنس خوارج و ابن ملجم که پوستین وارونه اسلام را به تن می کنند که جز وحشت چیزی در بیننده القا نمی کند.

معاون امور مجلس رییس جمهوری اضافه کرد: امروز ثمره این نگاه افراط گری را می بینیم؛ چهره اسلام خونین است و اسراییل در کمال آرامش نظاره گر این است که چگونه ایادی آشکار و پنهان آنها در جهان اسلامی فاجعه می آفریند.

انصاری گفت: هر روز در جهان اسلام ده ها و صدها نفر از مسلمانان به دست مسلمانان دیگر به خاک و خون کشیده می شوند؛ سوریه، عراق و برخی از دیگر کشورها به دست مسلمانان و با پول مسلمانان که به جیب کمپانی های اسلحه سازی غرب ریخته می شود، تخریب می گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در شرایطی که همه آثار افراط گری را مشاهده کردیم؛ در ایران اسلامی که به مکتب اعتدال، اعتقاد دارد نباید اجازه دهیم بار دیگر جلوه های خشونت خواهی و خشونت طلبی جایگزین شود.

وی ادامه داد: بگذارید ادبیات فاخری که در پرتو انتخابات فضای ایران را فرا گرفته است، گفتمان زیبا و توام با احترامی که رییس جمهوری در عرصه جهانی انتخاب کرده اند، گفتمان همه ملت ایران باشد.

وی ادامه داد: مایه تاسف است که هنوز انگشت شمار افرادی هستند که از تریبون های مختلف، حتی در مجلس به بی ادبی سخن می گویند و رییس جمهور منتخب مردم را با الفاظ بی ادبانه و غیرمنصفانه مخاطب قرار می دهند.

انصاری اضافه کرد: مردم به این رفتار با رای خود پشت پا زدند؛ دولت تنها دولت اصلاح طلبان و اعتدال گرایان نیست؛ رییس جمهور، رییس جمهور 80 میلیون ایرانی در پهنه جمهوری اسلامی ایران است و روا نیست که عده ای مثل دوران رقابت انتخاباتی، آنگونه سخن بگویند.

وی اظهار داشت: این دوستان اگر در ادعای پیروی از رهبری صادق هستند، سخنان رهبری در 14 خرداد را یک بار دیگر بشنوند و اگر دلواپس منافع ملی در مذاکرات هسته ای هستند حمایت های اصولی رهبری را بشنوند؛ اگر دلواپس ارزش ها هستند سوال اینجاست که آیا اتفاق تازه ای در عرصه فرهنگ افتاده است.

انصاری افزود: به نظر می رسد یا تنگ نظری های کودکانه و یا منافع از دست رفته نامشروع باعث می شود عده ای در فکر بر هم زدن آرامش و نشاط مردم باشند.

سیام(3)**9189**م.ب**1449
کد N341039

وبگردی