آفتاب
شریف در نشست راهبردی مراسم روز جهانی قدس:

غفلت از فلسطین یکی از اهداف دشمن در منطقه است

غفلت از فلسطین یکی از اهداف دشمن در منطقه است

پیروزی انقلاب اسلامی و نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان بعنوان روز قدس، خلق گفتمان جدید و قدرتمندی را در عرصه‌ی حمایت از مقاومت اسلامی و ملت فلسطین را رقم زد و تبیین این گفتمان و ره‌آوردهای آن منجر به وحدت و شکل‌گیری یک اراده و عزم بین‌الملل اسلامی و همچنین هراس و وحشت رژیم صهیونیستی شده است.

اولین نشست راهبردی مراسم روز جهانی قدس سال 1393 با حضور مسئولین و نمایندگان سازمانها و نهادهای فعال در امر برگزاری آیین این روز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اولین نشست راهبردی مراسم روز جهانی قدس سال 93 با حضور مسئولین و نمایندگان سازمانها و نهادهای فعال در امر برگزاری آیین این روز در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس، با اشاره به اهمیت شرایط و تحولات جاری در سطح منطقه و تلاش دشمنان اسلام و مسلمین برای انحراف افکار عمومی از مسأله فلسطین، به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام، اظهار داشت: تدبیر راهبردی حضرت امام خمینی (ره) در طراحی روز جهانی قدس برای بازنمایی و برجسته‌سازی آرمان قدس و فلسطین امروز با گذشت بیش از 36 سال آثار و پیامدهای خود را بیش از گذشته آشکار ساخته و صهیونیست‌ها را در یک مخمصه راهبردی قرار داده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آن با جریان‌سازی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای درصدد ضربه زدن به مقاومت اسلامی از طریق به فراموشی سپردن مسأله قدس و آرمان فلسطین هستند و در این راستا هر روز با ایجاد بحران‌ها و جنایات خشونت بار در تلاش برای دور ساختن افکار عمومی بویژه اذهان مسلمانان از مسأله قدس و آنچه در سرزمین‌های اشغالگر می‌گذرد، هستند.

شریف با تأکید بر اینکه ابتکار تاریخی و تعیین کننده امام در یادآوری و زنده نگه‌داشتن موضوع فلسطین و جنایات اشغالگران صهیونیست در هر سال، اهداف و سیاست‌های شیطانی نظام سلطه در منطقه را با شکست مواجه ساخته است گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان بعنوان روز قدس، خلق گفتمان جدید و قدرتمندی را در عرصه‌ی حمایت از مقاومت اسلامی و ملت فلسطین را رقم زد و تبیین این گفتمان و ره‌آوردهای آن منجر به وحدت و شکل‌گیری یک اراده و عزم بین‌الملل اسلامی و همچنین هراس و وحشت رژیم صهیونیستی شده است.

وی برگزاری باشکوه و با عظمت روز جهانی قدس را مایه امید و تلاش برای آزادی قدس شریف نزد امت اسلامی معرفی و تصریح کرد: با توجه به تحولات جاری در سوریه و عراق و برملاشدن پشت صحنه جنگ‌های تروریست‌ها در این کشورها به نظر می‌رسد غفلت از موضوع فلسطین و روز جهانی قدس یکی از اهدافی است که در سناریوی دشمن دنبال می‌شود. لذا حضور فراگیر امت اسلامی اعم از شیعیان و اهل تسنن در راه‌پیمایی روز قدس امسال نماد اتحاد و اتفاق مسلمین و هدف مشترک آنان در پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و خنثی کردن توطئه‌های امریکا و حامیان رژیم صهیونیستی برای نجات اشغالگران قدس به شمار می‌رود.

در ادامه این نشست حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی نیز فلسطین را مهمترین عامل و نماد وحدت اسلامی دانست و افزود: روز قدس امسال در تلاقی با تحولات جاری سوریه و عراق از اهمیت مضاعفی برخوردار شده است و فرصتی را فراروی امت اسلامی اعم از شیعه و سنی قرار داده است تا وحدت و اتفاق خود در موضوع فلسطین را نشان دهند.

وی با اشاره به رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در موضوع قدس خاطرنشان کرد: بارزترین ظلم امروز در جهان، فلسطین و مردم مظلوم و بیگناه این کشور است که قربانی توطئه جهانی صهیونیست ها و قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبر شده‌اند.

در این نشست اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در فراهم سازی فضای تبلیغی لازم برای برگزاری مراسم روز جهانی قدس، بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای نمایش وحدت جهان اسلام و اتفاق نظر شیعه و سنی نسبت به آرمان آزادی قدس و فلسطین تأکید کرد.

دیگر مسئولین و نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای شرکت کننده در این نشست نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

کد N340959

وبگردی