آفتاب
امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران:

نیازی به مذاکره با آمریکا درباره داعش نداریم/ پیش بینی های لازم برای امنیت مرزها انجام شده است

نیازی به مذاکره با آمریکا درباره داعش نداریم/ پیش بینی های لازم برای امنیت مرزها انجام شده است

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه تاکید کرد: هیچ نیازی به همکاری و مذاکره با آمریکا در خصوص حادثه اخیر در عراق نمی بینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم بزرگداشت استقلال آفریقا در پاسخ به این سوال که رسانه های غربی اعلام کردند مذاکراتی در خصوص نیروهای تروریستی داعش بین ایران و مقامات غربی صورت گرفته است گفت:  ما هیچ گفتگویی با آمریکایی ها برای همکاری مشترک در عراق در مبارزه با تروریسم نداشته ایم و مردم عراق، ارتش عراق و نیروهای مسلح این کشور به تنهایی قادر هستند با این بحران ساختگی در این کشور مبارزه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مذاکرات وین در این باره صحبتی می شود، اظهار داشت: در مذاکرات وین صرفاً راجع به مسایل هسته ای گفتگو می شود.

معاون عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه درباره امنیت مرزهای ایران گفت: هیچ تهدیدی متوجه مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیست اما با این وجود پیش بینی های لازم انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که کمکی که به دولت عراق می کنید به چه صورت است گفت:  هر گونه مشورت و اقدامی که به ارتش و نیروهای مسلح عراق برای مبارزه با تروریسم کمک کند به عمل خواهیم آورد اما هیچگونه دخالت مستقیمی نداریم چرا که دولت و نیروهای عراق به تنهایی و به خوبی قادر هستند با این حادثه پیش آمده در عراق مقابله کند.

امیر عبداللهیان افزود: فتوای مراجع عراق و همچنین بسیج عمومی نشان دهنده از ظرفیت بزرگی برای بازگرداندن آرامش به عراق وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که رویترز اعلام کرده است مذاکراتی میان ایران و آمریکا در خصوص نیروهای تروریستی صورت گرفته است تصریح کرد: ما هیچ مذاکره ای با آمریکایی ها در خصوص حادثه اخیر عراق نداشته ایم و نیازی به  همکاری و مذاکره با آمریکا در این موضوع نمی بینیم.

معاون عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه افزود:  دولت عراق با توانمندی خود، خود را آماده مبارزه با تروریسم کرده است و تلاش کرده با توجه به این موقعیت از ظرفیت خود استفاده کرده و به مساله تروریست در این کشور پایان دهد.

کد N340834

وبگردی