آفتاب
پورمحمدی:

وقایع عراق نمایانگر اوج تزویر استکبار است

وقایع عراق نمایانگر اوج تزویر استکبار است

وزیر دادگستری گفت: جنجالی که امروز در عراق به راه افتاده، رسوا است. مطرح کردن بحث حقوق بشر و دموکراسی و حقوق ملت‌ها از سوی جریان استکبار غرب و اسراییل، همگی دایره تزویر و اوج ریاکاری است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع کارکنان وزارت دادگستری در باره اتفاقات اخیر عراق گفت: وقایع عراق فوق العاده عجیب و آموزنده و عبرت انگیز است. عراق حکومتی دیکتاتوری بود که کنار گذاشته شد و نظام سیاسی جدیدی بر طبق ضوابط امروزی و مبانی دموکراتیک و با ترکیب احزاب مختلف بوجود آمد که برای مثال به حقوق زنان نیز توجه ویژه ای شده است و هم اکنون بیش از یک چهارم مجلس عراق را زنان تشکیل می دهند.

وی افزود: این جنجالی که امروز در عراق به راه افتاده است، رسوا است و دنیا به این حرف‌ها اعتقادی ندارد؛ این که می‌گویند حقوق بشر و دموکراسی و حقوق ملت‌ها، همگی دایره تزویر و اوج ریاکاری است.

پورمحمدی گفت: متاسفانه این داستان سه ضلع دارد که یک ضلع آن حمایت سیاسی و پشتیبانی غرب و اسراییل و آمریکاست که در حال فعالیت و مدیریت جوانب مختلف هستند. ضلع دوم حمایت مالی حکومت‌های فاسد منطقه است و اما سومین ضلع و فاجعه بزرگ سربازان این معرکه هستند؛ انسان‌های نادانی که به اسم دیانت آمده‌اند و در حال جنگ و جان دادن در این راه هستند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: حکومت اسلامی ایران پای اسلام ایستاده و از مظلومین جهان فارغ از شیعه یا سنی بودن در برابر استکبار دفاع می‌کند که نمونه آن دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.

وی در خاتمه مکتب اهل بیت را نجات بخش دانست و خاطرنشان کرد ما نیز اگر از این مکتب و مسیر درست و مرز عقلانیت و متانت فاصله بگیریم دچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام

کد N340806

وبگردی