آفتاب

نتانیاهو با ابومازن تلفنی گفتگو کرد/ واکنش آلمان به ناپدید شدن سه اسرائیلی

نتانیاهو با ابومازن تلفنی گفتگو کرد/ واکنش آلمان به ناپدید شدن سه اسرائیلی

برای نخستین بار از زمان ناپدید شدن سه نوجوان اسرائیلی در کرانه باختری، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی تماسی تلفنی با رئیس تشکیلات خوگردان گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، چهار روز پس از ناپدید شدن سه نوجوان اسرائیلی در مناطق فلسطینی "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با ابومازن مراتب اعتراض خود به این واقعه را اعلام کرد. وی در تلاش برای توجیه حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی به اردوگاه های فلسطینی ها در کرانه باختری مدعی شد، اسرائیل رژیمی صلح طلب است و ربوده شدن این نوجوانان نشانگر حملات تروریستی علیه صهیونیستها است.

این در حالی است که تشکیلات خودگردان بلافاصله پس از انتشار خبر ناپدید شدن سه شهروند اسرائیلی ضمن محکوم کردن هر گونه اقدام احتمالی آدم ربایی، خواستار انجام تحقیق در مورد جنایت ارتش اسرائیل در کرانه باختری شد. این حملات که به اردوگاه های "الجلزون" و "جنین" انجام گرفت دست کم دو شهید و چندین مجروح بر جا گذاشت.

در همین حال طی روزهای اخیر ارتش صهیونیستی در پاسخ به ناپدید شدن این سه اسرائیلی، بیش از 80 نفر از مسئولان فلسطینی از جمله "عزت الدویک" رئیس پارلمان فلسطین را بازداشت کرده است. تل آویو مدعی است این افراد توسط اعضای جنبش حماس ربوده شده اند.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز از واکنش دولت آلمان به تحولات اراضی اشغالی خبر داد. در حالی که طی حملات وحشیانه ارتش اسرائیل دهها فلسطینی شهید، مجروح و بازداشت شده اند برلین با انتشار بیانیه ای بر لزوم آزادی نوجوانان ناپدید شده تاکید کرد.

آلمان مدعی شده این نوجوانان در کرانه باختری ربوده شده اند و این اقدام می تواند به افزایش تنش در منطقه بیانجامد. یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این رابطه گفت: ما در مورد ناپدید شدن این سه شهروند جوان اسرائیلی نگران هستیم. اگر این یک اقدام آدم ربایی باشد، ما آن را به شدت محکوم کرده و از ربایندگان می خواهیم آنها را آزاد کنند.

واکنش تل آویو و همپیمانان غربی اش به تحولات اراضی اشغالی پس از تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین انجام می گیرد. رژیم صهیونیستی ضمن انتقاد شدید از تشکیل این دولت حماس را جنبشی تروریستی خواند و از توقف مناسبات خود با دولت جدید فلسطین خبر داد. 

کد N340795

وبگردی