آفتاب
اخبار امنیتی عراق/

درگیری تروریست ها بر سر اموال غارت شده/اعدام یک افسر عراقی در برابر خانواده اش از سوی داعش

درگیری تروریست ها بر سر اموال غارت شده/اعدام یک افسر عراقی در برابر خانواده اش از سوی داعش

درگیری تروریست ها بر سر اموال غارت شده و اعدام یک افسر عراقی در مقابل دیدگان زن و فرزندش از سوی داعش از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المسله، یک منبع امنیتی در صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای امنیتی خواهرزاده سلمان الجمیلی نماینده سابق فراکسیون متحدون را در سامراء به هلاکت رسانده اند.وی سرکردگی یکی از گروههای وابسته به داعش را برعهده داشت.

از سوی دیگر رسانه های عراقی از درگیری میان اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام بر سر اموال غارت شده خبر دادند.

در شمال تکریت دراستان صلاح الدین نیروهای امنیتی و ساکنان تعدادی از خودروهای داعش را به آتش کشیدند و تروریست های داخل آن را به هلاکت رساندند.

یک منبع امنیتی در موصل نیز اعلام کرد: تروریست های داعش ساعاتی قبل وارد روستای الجدید در ناحیه النمرود در نینوی شدند تا از آن به عنوان مرکز فرماندهی خود استفاده کنند.

از سوی دیگر یک منبع مسئول وابسته به شرکت خطوط هوایی اردن اعلام کرد: همه پروازها اردن به عراق طبیعی است.

ارشد الصالحی رئیس جبهه ترکمن عراق اعلام کرد: ترکمن ها گروههای مسلح برای حمایت مناطق خود در کرکوک ایجاد کرده اند و این واحدهای مسلح با ینروهای امنیتی برای مقابله با هر خشونتی برخورد خواهند کرد به ویژه که ترکمن ها هم اکنون در معرض کشتار جمعی قرار گرفته اند.همه گروههای سیاسی باید در اوضاع امنیتی حساس کنونی متحد عمل کنند و ترکمن های خارج از عراق باید با برگزاری تظاهرات برادران خود را یاری کنند.سازمان ملل باید نقش قوی در قبال حوادث داشته باشند.

منابع وابسته به سازمان ملل از اقدام داعش در به آتش کشیدن کامل تعدادی از کلیساها در موصل و ایجاد فضای رعب و وحشت در میان غیر نظامیان خبر دادند و افزودند: تروریستهای داعش به پنج زن در ساحل الایسر در موصل تجاوز کرده اند.

از سوی دیگر ناصر الشبلی رئیس هواپیمایی ملی عراق با اشاره به ازدحام در فرودگاه بین المللی بغداد علت آن را تعطیلات تابستانی دانست و هر گونه حمله موشکی یا تروریستی به آن را تکذیب کرد.

وی افزود: فرودگاه امن است و هیچ اختلالی در پروازهای آن رخ نداده است.

شبکه العراقیه در خبری از بازداشت 9 تروریست که لباس زنانه بر تن داشتند از سوی نیروهای وابسته به عملیات سامراء خبر داد و افزود: یکی از بازداشت شدگان از فراریان زندان تکریت است.

از سوی دیگر رسانه های عراقی اعلام کردند: تروریستهای داعش  با سد کردن مسیر خودرو یک افسر عراقی که به همراه خانواده اش در حال خروج از منزلش در روستای الزویه در بیجی در شمال صلاح الدین بود وی را از خودرو به پایین کشیدند و این افسر را در برابر دیدگان همسر و فرزندانش اعدام کردند.

طلاب حوزه علمیه در نجف در تجمعی به دعوت مرجعیت دینی برای حمل سلاح برای دفاع از کشور و مقدسات لبیک گفتند.

شیخ باقر الهیروانی از استادان حوزه نجف تاکید کرد: همه طلاب حوزه علمیه نجف باید در فریضه جهاد مشارکت کنند.هر طلبه ای که می تواند سلاح حمل کند باید به جنگ با تروریستها برود و کسانی که نمی توانند باید به عنوان مرشد برای بالا بردن روحیه رزمندگان در جبهه های جنگ بروند.

وی افزود: هر مغازه دار و تاجری که قیمت مواد غذایی را گران کند شریک دشمن است و گویی با ملت عراق مبارزه می کند.

کد N340783

وبگردی