آفتاب

هیلاری کلینتون: آمریکا رهبری زنان را از آلمان بیاموزد

هیلاری کلینتون: آمریکا رهبری زنان را از آلمان بیاموزد

هیلاری کلینتون در مصاحبه با یک نشریه آلمانی گفت که آمریکا باید از آلمان که یک زن رهبر آن است الگو برداری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در این مصاحبه از اشاره مستقیم به اینکه خودش را با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مقایسه کند، خودداری کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با یک مجله آلمانی که قرار است روز چهارشنبه متن کامل آن منتشر شود گفت: ما در این زمینه از کشور آلمان عقب هستیم.

کلینتون اضافه کرد: البته من می‌خواهم آمریکا بتواند به زودی یک رهبر زن داشته باشد و هر کاری بتوانم برای تحقق چنین اتفاقی انجام می‌دهم. اگرچه نمی‌دانم که این فرد خود من باشم یا خیر.

این در حالی است که گمان برده می‌شود کلینتون که سابق بر این یک سناتور بوده، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا کاندیدا شود.

وی همچنین در این مصاحبه اظهار داشت که خشم آلمان از افشای شنود آژانس امنیت ملی آمریکا از تلفن همراه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را درک می‌کند.

کلینتون گفت: من همان قدر که آلمانی‌ها خشمگین هستند خشمگینم. از دوست و همپیمان خود می‌خواهم تا سریعا استراق سمع را متوقف کند.

در عین حال وی تاکید کرد که توافق عدم جاسوسی میان آمریکا و آلمان همانطور که برخی سیاستمداران آلمانی مطالبه کردند، یک گزینه عملی نیست.

کلینتون اضافه کرد: چنین پیمانی به اندازه کافی منعطف نخواهد بود. من فکر نمی‌کنم که یک پیمان مکتوب راه درستی برای انجام این کار باشد و در درجه اول نیز نباید چنین چیزی لازم باشد.

انتهای پیام

کد N340726

وبگردی