آفتاب

سردار سلامی:سپاه هیچ‌گاه بر روی مرزها، ساختار و سازمان ثابتی نمی‌جنگد

سردار سلامی:سپاه هیچ‌گاه بر روی مرزها، ساختار و سازمان ثابتی نمی‌جنگد

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خصوصیت سپاه این است که هیچ گاه روی مرزها، ساختار، قدرت و روی سازمان ثابتی به جنگ نمی‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین٬ حسین سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده جدیدسپاه استان قزوین که در حسینیه تیپ 82 صاحب‌الامر(عج) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سپاه می‌داند که مخاطرات دشمن پیچیده، متنوع و به مرور زمان چهره عوض می‌کند.

وی با بیان این‌که هرگاه دشمن را در هر عرصه‌ای شکست داده‌ایم او دشمنی خود را تمام نگذاشته، اما سیاست‌ها، آرزوها و اهداف او ثابت بوده‌است، افزود: محو اسلام و انقلاب و قدرت اسلام از جغرافیای سیاسی عالم سیاست اصلی دشمن است.

سلامی با بیان این‌که تحمیل جنگ خارجی، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی، ترور علمی، عملیات روانی و انزوای سیاسی از مهم‌ترین راهبردهای دشمن برای مقابله با ملت ایران است، اظهار کرد: دشمن همواره تلاش کرده است تا یک ساختار اطلاعاتی و صورت‌بندی فشرده و صف آرایی نیرومندی علیه انقلاب و جهان اسلام بسازد.

وی از سپاه به عنوان شمشیر بلند ولایت و ذوالفقار نظام اسلامی یاد کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تکیه‌گاه آرامش، امنیت، اقتدار و کرامت ملت ایران است.

وی افزود: سپاه پیشگام بر دوش گرفتن علم مجاهدت‌های ملت ایران و پیش‌مرگ این ملت در پذیرش سختی‌‎ها بوده و همواره مجبور شده است، بنا به مقتضیات زمان، خود را تجهیز کند.

وی گفت: سپاه گاهی برای مقابله با فریادهای رژیم صهیونیستی با الهام از الگوهای انقلاب اسلامی ساختارهای دفاعی نیرومندی را در شرق مدیترانه ساخت تا هرگاه صهیونیست ها نفسی بکشند با غرش جوانان حزب‌الله و جوانان فلسطینی نفس اسرائیل در سینه حبس شود.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برهه‌ای مجبور شده قدرتی بسازد تا از مبدأ این سرزمین، هر نقطه از پایگاه های دشمن در این منطقه را که بخواهد با قدرت مورد اصابت قرار داده و این به معنای قدرت بازدارندگی راهبردی این نظام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و سازندگی سپاه تأکید کرد: سپاه گاهی مجبور شده تا در عرصه توسعه حیات اقتصادی این کشور، به عمران و آبادانی روی بیاورد و زیرساخت‌‎های توسعه قدرت اقتصادی و عمرانی و فنی کشور را بهبود ببخشید و یک نیروی اتکاء قدرتمندی برای دولت‌‎های این نظام بسازد.

سلامی به فعالیت‌های سپاه در عرصه مقابله با جنگ نرم نیز اشاره کرد و افزد: سپاه گاه مجبور شده است تا در عرصه مقابله فرهنگی با دشمن اجازه ندهد دشمنان، سرزمین اعتقاد، ارزش، باور، اندیشه، تفکر و مکتب مردم ما را اشغال کنند.

وی با بیان این‌که نبرد ما خاتمه نیافته، اما صبح پیروزی نزدیک است یادآور شد: دشمنان در مسیر زوال هستند و دیگر از آن قدرت اقتصادی، نفوذ ویرانگر سیاسی و تأثیرات تهاجم خانمان برانداز فرهنگی چیزی دیده‌ نمی‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که قدرت مسلمانان در حال شکل گیری، گسترش، توسعه و در حال برهم زدن توازن قدرت به نفع جهان اسلام است، تصریح کرد: این روند معکوس به تدریج هندسه نوینی از جهان اسلام را شکل خواهد داد.

وی اظهار کرد: راز اساسی این توفیقات و موفقیت‌ها در یک حقیقت جلوه‌گر است و آن حقیقت درخشش نور ولایت است که اندیشه‌ها وحیانی را از آسمان اندیشه الهی به واقعیت هایی بر روی زمین تبدیل می‌کند.

این مسئول د ادامه با تحلیل حوادث منطقه و جهان اسلام یادآور شد: با نگاهی کوتاه به حوادث اطراف ما در سرمین‌های اسلامی، به تفاوت جامعه‌ای که با مدل رهبری و ولایت فقیه هدایت می شود و انقلابی که اسلامی است، اما بدون بهره‌گیری از الگوی رهبری اداره می شود پی می‌بریم.

سلامی با بیان اینکه همه تحولات جهان با محوریت ظهور قدرت جدیدی به نام جهان اسلام صورت می‌گیرد، اضافه کرد: علت آن است که حقیقتاً در عصر طلوع و ظهور مجدد خورشید اسلام در عالم زندگی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی بعثت دوباره اسلام بود، تأکید کرد: با شکل‌‎گیری انقلاب اسلامی جهان شاهد احیاء مجدد اسلام و ارزش‌های آن در عصر جدید بود.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی که اسلام از دایره رفتارها و نگرش‌ها و مناسبات فردی به عرصه تحولات اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی جهان پا گذاشت و به عنوان قطب جدیدی از قدرت شروع به توسعه یک زیرساخت تمدنی با مبداء ایران کرد آنگاه همه نیروهای بالقوه و بالفعل مشرکان، منافقان، کفار، یهود و نصارا علیه این حرکت جدید به جوشش و جنبش درآمدند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظم کهن ساخته قدرت‌های بزرگ را هدف گرفته بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) نمی‌توانست نظمی را بپذیرد که نقشه جهان اسلام، درنقشه جغرافیای سیاسی نظام سلطه دیده شود.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی نمی توانست بپذیرد که سرنوشت مسلمانان توسط غیر مسلمانان رغم زده شود، گفت: انقلاب اسلامی نمی توانست بپذیرد که هویت دینی مسلمانان به غارت برود و به جای آن یک هویت ساختگی تصنعی بر اساس ارزشهای فرهنگی و مبتذل نظام سلطه در جوامع اسلامی شکل بگیرد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی نمی‌توانست عریان شدن نوامیس مسلمین را به دست منافقان کفار تحمل کند، ادامه داد: انقلاب اسلامی نمی‎توانست اسارت و بردگی مسلمانان را در فضای برده‌داری مدرن تحمل کند.

اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نمی‌توانست افسردگی، پژمردگی و مردگی، سرسپردگی، وابستگی، ذلت و در زندان بودن تفکر، فرهنگ ، باور، حیثیت و کرامت مسلمین را بپذیرد.

انتهای پیام

کد N340692

وبگردی