آفتاب
در دیدار با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد؛

وزیر کشور: جامعه جهانی نسبت به امور پناهندگان احساس مسوولیت بیشتری داشته باشد

وزیر کشور: جامعه جهانی نسبت به امور پناهندگان احساس مسوولیت بیشتری داشته باشد

تهران- ایرنا- وزیر کشور با یادآوری میزبانی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه گذشته از آوارگان و مهاجرین کشورهای همسایه گفت: جامعه جهانی باید نسبت به رسیدگی امور پناهندگان احساس مسوولیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز دوشنبه در دیدار با « آنتونو گوترس» کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ژنو به بیان دغدغه های جمهوری اسلامی ایران در زمینه ورود غیرمجاز افاغنه به ایران پرداخت.

وی، خواستار اهتمام جدی و عملی سازمان ملل متحد و جامعه ملل به یافتن راه حلی برای این موضوع شد.

وزیر کشور با یادآوری میزبانی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، در طول بیش از سه دهه گذشته از آوارگان و مهاجرین کشورهای همسایه و نقش کشورمان در به عهده گرفتن سهم بزرگی از این مشکل جهانی، بر افزایش بیشتر و موثرتر کمک های جامعه بین الملل در این زمینه تاکید کرد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: مجامع بین المللی و از جمله کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد باید اقدامات و تسهیلات لازم را برای بازگشت داوطلبانه مهاجرین و پناهندگان به میهن خود را فراهم و فعالانه تر رفتار کنند.

وزیر کشور بر ضرورت برداشته شدن قدم های بزرگ و عملیاتی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به طور مشخص این است که در اقدامی مشترک و در زمان و هدفی معین برنامه منسجمی را طراحی و اجرا کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به زودی با مسدود کردن کامل مرزهای خود مانع از ورود غیر مجاز آوارگان می شود و تا یک سال دیگر وضعیت آوارگان غیر مجاز را ساماندهی می کند.



**ایران شریک بسیار بزرگ و متعهد در رسیدگی به امور پناهجویان افغانی است

همچنین آنتونو گوترس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را شریک بسیار بزرگ و متعهد خود در رسیدگی به امور پناهجویان افغانی دانست.

وی از نقش انسان دوستانه و حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در امور پناهندگان و مهاجرین تقدیر و تشکر کرد.

سیام**7261**1336
کد N340614

وبگردی