آفتاب
دیدار مجمع نمایندگان استان لرستان با رییس جمهوری؛

نماینده دورود در مجلس: 37 طرح عمرانی لرستان نیمه اول 94به اتمام می رسند

نماینده دورود در مجلس: 37 طرح عمرانی لرستان نیمه اول 94به اتمام می رسند

تهران-ایرنا- نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از دیدار امروز مجمع نمایندگان استان لرستان با رییس جمهوری خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد 37 طرح عمرانی این استان حداکثر تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسند.

«عباس قائید رحمت» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درمورد جلسه امروز (دوشنبه) مجمع نمایندگان استان لرستان با حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» اظهارکرد: در این جلسه که 6 نفر از نمایندگان این استان حضور داشتند، مشکلات، موانع و محدودیت های توسعه استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: این استان با وجود ظرفیت های گسترده ای که در بخش های صنعت، معدن،گردشگری،کشاورزی،منابع نفت و آب دارد به دلیل بی توجهی سال های گذشته توسعه نیافته است.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان لرستان رتبه اول بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده است و میزان بیکاری آن دو برابر متوسط کشور است.

قائید رحمت ادامه داد: در این جلسه نمایندگان شهرهای استان لرستان مشکلات حوزه های انتخابیه خود را بیان کردند و رییس جمهوری هم پاسخ های لازم را بیان کرد.

وی یادآور شد: در این جلسه با تاکید بر عزم جدی دولت برای عملیاتی کردن تصمیمات مقرر شد 37 طرح نیمه تمام این استان حداکثر در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسند.

نماینده دورود و ازنا در مجلس افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد بودجه عمرانی این استان در سال 93، 100 درصد تخصیص یابد و علاوه بر این از احکام قانون بودجه نیز منابعی به این طرح ها اختصاص یابد.

قائید رحمت اضافه کرد: بخش اعظم این طرح ها از جمله طرح هایی هستند که در بودجه سال جاری در اولویت قرار دارند و با وجود این که معمولا بودجه عمرانی استان ها به صورت 100 درصدی تخصیص نمی یابد، مقرر شد تمامی این منابع تخصیص یابد.

وی به دعوت از 70 هلدینگ سرمایه گذاری در سفر روزهای چهارشنبه و پنج شنبه رییس جمهوری به استان لرستان خبر داد و گفت: مقرر شد سرمایه گذاران داخلی و خارجی به ویژه سرمایه گذاران لرستانی در این سفر حضور داشته باشند تا مدیریت طرح ها و پروژه ها را بر عهده بگیرند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس همچنین از برگزاری جلساتی با تعدادی از وزیران و معاونین رییس جمهوری با مجمع نمایندگان استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: رییس جمهوری معتقد است که مشکلات این استان با توجه به این که مزمن شده و سابقه تاریخی دارد با یک سفر حل نمی شود اما این سفر به تصمیم گیری در این زمینه و رفع این مشکلات کمک خواهد کرد.

قائید رحمت خاطرنشان کرد: در سفر آتی رییس جمهوری به لرستان قرار شد وزیران صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر نفت حضور داشته باشند و صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان ایجاد شود که این امر می تواند در اشتغال زایی و ایجاد سود آوری تاثیر گذار باشد.

وی، توسعه پتروشیمی خرم آباد و شازند و همچنین خطوط لوله انرژی در استان لرستان را از دیگر موارد موردنظر نمایندگان این استان عنوان کرد و گفت: موافقت اولیه برای تامین خوراک پتروشیمی ها در استان گرفته شده است.

قائید رحمت با بیان این که 12،8 میلیون متر مکعب حجم روان آب های موجود در استان لرستان است، اظهار کرد: با این حال لرستان کمترین میزان استفاده از این روان آب ها را دارد و زیرساخت های مدیریت منابع آب از قبیل سدها و شبکه های آبیاری تکمیل نشده است.

سدهای کمندان،مروک عیوض خان ومعشوره از جمله طرح های آبی هستند که به گفته قائید رحمت در این جلسه در مورد آنها بحث و تبادل نظر شد و رییس جمهوری قول داد مشکلات پیش روی توسعه و تکمیل سد معشوره را رفع کند.

نماینده مردم دورود و ازنا درد مجلس همچنین در مورد منابع مورد نیاز تکمیل 37 طرح موجود در استان لرستان که تکمیل آنها در دستور کار است، گفت: نمی توان در مورد منابع مورد نیاز این طرح ها رقم دقیقی اعلام کرد، اما مقرر شد 190 میلیارد تومان از بودجه عمرانی این استان در سال جاری ، 100 درصد تخصیص یابد و علاوه بر آن دو برابر این رقم از منابع دیگر تامین شود.

قائید رحمت یادآور شد: در ادامه این جلسه قرار شد از محل تبصره 22 قانون بودجه 93 که مربوط به توازن منطقه ای و رفع محرومیت از استان های محروم است 150 میلیارد تمان به این استان تخصیص یابد.

سیام(4)**2021**1336
کد N340401

وبگردی