آفتاب

ماشابانه: ایران و آفریقای جنوبی دوست واقعی هستند

ماشابانه: ایران و آفریقای جنوبی دوست واقعی هستند

وزیر خارجه آفریقای جنوبی با تاکید بر دوستی واقعی میان ایران و آفریقای جنوبی گفت: من اکنون احساس می‌کنم که به خانه‌ی یکی از دوستانم آمده‌ام.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ماشابانه، وزیر امور خارجه‌ی آفریقای جنوبی در مراسم بیست امین سالگرد فروپاشی آپارتاید در دفترمطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه که صبح دوشنبه برگزار شد گفت: داستان آفریقای جنوبی یک داستان واقعی است. آفریقای جنوبی داستانی دارد که می‌تواند آن را برای همه تعریف کند. مردم این کشور با انگیزه برای دموکراسی تلاش کردند و در این راه جان خود را از دست دادند تا به دموکراسی دست یابند.

او با تاکید بر همبستگی با جامعه‌ی بین‌المللی گفت: ما در پی همبستگی با جامعه بین‌المللی هستیم که نشات گرفته از مبارزات ما علیه رژیم آپارتاید است. این شعار نیست.

ماشابانه با تاکید بر همبستگی با ایران گفت: هر چند دو کشور ایران و آفریقای جنوبی از یکدیگر دور هستند اما هر دو مبارزاتی علیه استعمار انجام دادند و دو ملت آزاد و دموکرات هستند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مبارزات مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی گفت: مردم فلسطین که هنوز تحت سلطه قرار دارند در مبارزات‌شان پیروز می‌شوند.

هم‌چنین در ادامه ماهاراج، سخنگوی ریاست جمهوری آفریقای جنوبی گفت: خروج از زیر سلطه آپارتاید باعث شد که مردم در راه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گام بردارند.

او در ادامه به مبارزات مردم آفریقای جنوبی علیه آپارتاید پرداخت و گفت: امروز 6 ماه است که از مرگ ماندلا می‌گذرد. ما در قرن گفت‌وگو و مذاکرات قرار داریم. ما نه‌تنها با دوستان بلکه با دشمنان خود مذاکره کردیم. این سیاست نلسون ماندلا بود که مورد احترام بشریت قرار گرفت و ما باید همیشه ماندلا را به یاد داشته باشیم و رو به آفتاب حرکت کنیم.

انتهای پیام

کد N340309

وبگردی