آفتاب

آیت الله مکارم شیرازی: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ژاپن باید گسترش یابد

آیت الله مکارم شیرازی: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ژاپن باید گسترش یابد

قم - ایرنا - آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید با بیان اینکه ما ژاپن را شریک خوبی برای مسائل اقتصادی و سیاسی خود می دانیم، گفت: روابط ایران با این کشور باید روز به روز در تمام عرصه ها گسترش بیشتری پیدا کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار ˈایزوهارا واتانابهˈ رییس سبک کاراته جهانی با وی افزود:ژاپن کشوری مهم و پرافتخار است، ما روابط بسیار خوبی با کشور شما داریم و برای ژاپنی ها احترام بسیاری قائلیم و آنها را مردمی سختکوش، شجاع و با تدبیر می دانیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم روابط ما با شما باید روز به روز بیشتر شود، ما هرگز ندیده ایم ژاپنی ها افکار و اندیشه های استعماری نسبت به کشورهای دیگر داشته باشند.

وی تصریح کرد: درستکاری و صحت عمل ژاپنی ها به اندازه ای است که اجناسی که مارک ژاپنی دارد مورد استقبال قرار می گیرد و از آنها بعنوان جنس با کیفیت و مطلوب یاد می شود.

وی با بیان این که اعتماد به یکدیگر بزرگترین سرمایه است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما در سطح دنیا در رسانه های خود بر ضد ایران تبلیغات بسیاری انجام می دهند، اما وقتی مردم جهان به ایران بیایند و شرایط ما را ببینند، متوجه می شوند ایران غیر از آن کشوری است که در رسانه های جهان بیان می شود؛ به همین دلیل هم رفت و آمد ما و شما باید بیشتر از این باشد تا واقعیاتی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، روش شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: ما می دانیم در جنگ جهانی، کشور ژاپن مظلوم واقع شد و ضربه های زیادی به این کشور وارد کردند و به همین دلیل ما با ژاپنی ها ابراز همدردی می کنیم.

وی افزود: مردم ژاپن چنان جدی بودند که آثار ویرانی های جنگ را در مدت زمان کوتاهی از بین بردند؛ به همین دلیل صلح برای ما و شما فرصت بسیار خوبی است برای زندگی بهتر.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که اسلام دین صلح، محبت و برادری است، گفت: پیامبر اسلام می فرماید ˈفرقی بین سیاه و سفید، نژادها و مناطق مختلف نیستˈ؛ تعبیر دین اسلام این است که تمام انسانها برادر یکدیگرند، یعنی اسلام قویترین رابطه عاطفی را برای کل بشریت می خواهد.

وی ابراز داشت: ورزشکاران ما از قدیم الایام با اخلاق مانوس بودند و زورخانه ها خود یک مکتب اخلاقی بود؛ اما اخلاق در ورزشهای حرفه ای کمرنگ شده است، در حالی که ورزش باید مقدمه ای برای تعالی اخلاقی جامعه باشد.

ˈایزوهارا واتانابهˈ رییس سبک کاراته جهانی بعد از گرویدن به دین مبین اسلام و مذهب تشیع، نام مبارک محمد را برای خود انتخاب کرده است. ک/1

553 /
کد N340218

وبگردی