آفتاب

روزنامه پاکستانی: توسعه روابط با تهران در اولویت کشورهای منطقه باشد

روزنامه پاکستانی: توسعه روابط با تهران در اولویت کشورهای منطقه باشد

اسلام آباد - ایرنا - یک روزنامه اردو زبان پاکستان روز دوشنبه نوشت: کشورهای حوزه خلیج فارس برای حل مسائل منطقه باید توسعه همکاری ها با تهران را در اولویت قرار دهند.

روزنامه «اکسپرس» چاپ شهر اسلام آباد در گزارشی با اشاره به روابط ایران و پاکستان و روابط تهران با کشورهای حوزه خلیج فارس نوشت: دولت ایران همواره سیاست توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایگان خود را در اولویت داشته و این کشورها نیز باید گام های عملی برای توسعه روابط با تهران بردارند.

این روزنامه پاکستانی به روابط ایران و عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت: «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اخیرا برای توسعه روابط با تهران ابراز تمایل کرده است و از سفر وزیر امور خارجه ایران به ریاض استقبال کرد.

اکسپرس نوشت: مواضع اخیر مقامات عربستانی در قبال جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سیاست های گذشته این کشور اطمینان بخش است.

این روزنامه اردو زبان تصریح کرد: اکنون قدرت های جهانی گزینه مذاکره با تهران را برگزیده اند و راه حل همه مسائل را در بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران می دانند، به همین دلیل کشورهای حوزه خلیج فارس نیز باید از این فرصت استفاده کرده و روابط با دولت ایران را بیش از پیش توسعه دهند.

روزنامه پاکستانی اکسپرس همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، نوشت: این مذاکرات برای ارتقای صلح و ثبات در جهان بسیار حیاتی است.

اکسپرس نوشت: فعالیت گروه های تروریستی در کشورهای خاورمیانه برای همه کشورهای منطقه خطرناک است و از بین بردن این خطر فقط با تعامل نزدیک با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از نقش مدیریتی این کشور میسر است.

آساق ** ا.ر**1545
کد N340176

وبگردی