آفتاب

جاسبی برای دومین بار به سوالات نمایندگان درباره دانشگاه آزاد پاسخ داد

جاسبی برای دومین بار به سوالات نمایندگان درباره دانشگاه آزاد پاسخ داد

تهران - ایرنا - رییس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی بار دیگر با حضور در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به سوالات اعضای این کمیسیون درباره عملکردش در دوره مدیریت بر این دانشگاه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، جلسه امروز (دوشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ادامه بررسی تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داشت.

«قاسم جعفری» سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره به ایرنا گفت: عبدالله جاسبی بار دیگر در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت و به سوالات اعضای کمیسیون درباره عملکردش در دوره ریاست بر دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ داد.

وی با یادآوری این که جاسبی هفته گذشته نیز مهمان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود، افزود: برگزاری این جلسات در راستای دفاعیات مسوولان برای تهیه گزارش نهایی تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ابراز امیدواری کرد که با توجه به استماع دفاعیات روسای دانشگاه آزاد اسلامی، این کمیسیون به سرعت گزارش تحقیق و تفحص از این مرکز آموزشی کشور را نهایی و به صحن مجلس ارایه کند.

هفته گذشته نیز «عبدالله جاسبی» و «فرهاد دانشجو» به عنوان روسای پیشین دانشگاه آزاد برای پاسخ به سوالات و گزارش تحقیق و تفحص از این دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور یافتند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

به گفته جعفری، با توجه به این که بیشتر موارد مطرح شده در گزارش تحقیق و تفحص به دوره ریاست جاسبی بر دانشگاه آزاد مربوط می شود، وی از کمیسیون خواسته بود که مدت زمان بیشتری برای بیان توضیحات به وی داده شود و از این رو جلسه امروز کمیسیون نیز به استماع دفاعیات جاسبی اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، تقاضای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی نخستین بار در مجلس هشتم مطرح و به تصویب مجلس رسید اما گزارش آن به صحن مجلس نرسید؛ در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز بار دیگر تقاضای تحقیق و تفحص از این دانشگاه مطرح شد که در آبان ماه سال 91 به تصویب نمایندگان رسید.

هرم هیات علمی و استانداردهای آموزشی و پژوهشی، وضعیت فرهنگی دانشگاه، فعالیت های دانشجویی و امور فوق برنامه، ساخت و سازهای عمرانی، استفاده از امکانات دانشگاه در امور حزبی و سیاسی و همچنین بررسی خرید و فروش مدرک دانشگاه و شعب خارج از کشور، از جمله محورهای مورد نظر طراحان طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد است.

بررسی عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی دوره مدیریت عبدالله جاسبی و فرهاد دانشجو روسای پیشین این دانشگاه را در بر می گیرد.

سیام**2025 ** 1418
کد N340158

وبگردی