آفتاب

چشمه‌های آب معدنی سیستان و بلوچستان خاصیت درمانی دارند

چشمه‌های آب معدنی سیستان و بلوچستان خاصیت درمانی دارند

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: وجود چشمه‌های آب معدنی در استان علاوه بر جذب گردشگر دارای خاصیت‌های درمانی زیادی هستند.

ابراهیم زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: چشمه‌های آب معدنی استان از جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای برخور دارند، زیرا این پدیده در میان سایر پدیده‌های طبیعی علاوه بر برخورداری جنبه‌های متنوع زیبا شناختی که مناظر چشم‌نوازی را در نواحی کوهستانی متجلی می‌سازد، از خواص درمانی و شفا‌بخشی نیز برخوردار هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: در ایران و از جمله سیستان و بلوچستان، بهره‌گیری از جنبه‌های درمانی چشمه‌های معدنی به طور محدود و سنتی از گذشته های دور مورد توجه بوده است.

به گفته وی، امروزه کاربردهای درمانی چشمه‌های معدنی و گل‌فشان‌ها از نظر علمی اثبات شده و با وجود موارد متعدد و متنوعی از این پدیده‌ها طبیعی در سیستان و بلوچستان می‌توان با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد در قالب صنعت توریسم و با جلب و جذب توریست به منطقه علاوه بر اهداف گوناگون اوقات فراغت، با بهره‌گیری از کاربردهای درمانی آن به نسبت زیادی بر کارایی‌های آن افزود.

ابراهیم‌زاده گفت: با وجود 46 چشمه آب معدنی در سیستان و بلوچستان متاسفانه هیچ گونه زمینه بهره‌برداری مناسب از آن در منطقه فراهم نشده است.

وی بیان کرد: خواص درمانی چشمه‌های آب معدنی تاکنون به لحاظ علمی برای درمان بیماری‌های همچون دستگاه گوارش، اثر ضد سمی، اثر ضد حساسیت و اثر کانی سازی در بدن به اثبات رسیده است.

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان در پایان گفت: آب معدنی جزو اولین داروهای درمانی طبیعی بشر بوده که آثار استفاده از آن چندین هزار سال قبل تاکنون وجود داشته است و این نشان از توجه ویژه به این پدیده طبیعی و خدادادی در کشور دارد.

انتهای پیام

کد N340030

وبگردی