آفتاب

شیعیان پاکستان در اعتراض به ممنوعیت سفر به ایران تظاهرات کردند

شیعیان پاکستان در اعتراض به ممنوعیت سفر به ایران تظاهرات کردند

رسانه ها از تظاهرات صدها نفر از اقلیت هزاره در شهر کویته در اعتراض به تصمیم دولت پاکستان برای ممنوعیت سفر به ایران برای زیارت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها نفر از اقلیت هزاره روز گذشته در اعتراض به تصمیم دولت پاکستان برای ممنوعیت سفر به ایران برای زیارت در شهر کویته در جنوب غرب این کشور تظاهرات کردند.

مردان، زنان و کودکان پاکستانی با حمل پلاکارد و سر دادن شعارهایی خواستار لغو ممنوعیت سفر به ایران شدند که در پی حملات تروریستی علیه کاروان‌ های زیارتی که از سفر ایران برمی‌ گشتند اعمال شد.

معترضان همچنین با برپایی این تظاهرات خواستار تامین امنیت زائران در سفر به اماکن مقدس در ایران و عراق از طریق استان بلوچستان شدند.

مقامات پاکستان جمعه گذشته اعلام کردند به دلیل نگرانی های امنیتی عبور اتوبوس های حامل زائران شیعه پاکستانی از ایالت بلوچستان، برای سفر به ایران را به حالت تعلیق درآورده اند.

هیجدهم خرداد ماه در جریان حمله به زائران پاکستانی مرقد امام راحل(ره) در تفتان 30 نفر کشته و هفت فرد دیگر زخمی شدند.

بر این اساس چهار مهاجم از جمله دو فرد مسلح و دو عامل انتحاری به اتوبوس حامل زائران در منطقه تفتان پاکستان که از ایران بازمی گشت، حمله کرده، به سوی این اتوبوس نارنجک پرتاب کرده و آن را آتش زدند.

اکبر دورانی مسئول امور داخلی استان بلوچستان پاکستان اعلام کرد که این اتوبوس در مسیر خود از ایران به شهر کویته بود و احتمال افزایش تلفات که شماری از آنها زائران شیعه و بقیه نیروهای امنیتی بودند، وجود دارد.

حزب دموکراتیک هزاره و علمای پاکستان نیز حمله به این اتوبوس را که مقابل هتل متوقف شده بود، محکوم کرد.

کد N340022

وبگردی