آفتاب
در تماس تلفنی با زیباری؛

تاکید هیگ بر حفظ وحدت سیاسی در عراق

تاکید هیگ بر حفظ وحدت سیاسی در عراق

وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با همتای عراقی خود در خصوص تحولات عراق بحث و گفتگو و بر لزوم وحدت سیاسی در عراق جهت مقابله با بحران تاکید کرد.

وزیر خارجه انگلیس در تماس تلفنی با همتای عراقی خود در خصوص تحولات عراق بحث و گفتگو و بر لزوم وحدت سیاسی در عراق جهت مقابله با بحران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی محیط ، "ویلیام هیگ"، وزیر خارجه انگلیس در سخنانی عنوان داشت: من در تماس تلفنی با هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق بر بررسی اوضاع این کشور پرداخته و تاکید کردم که باید وحدت سیاسی در داخل عراق جهت مقابله با بحران وجود داشته باشد.

پیشتر رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس اعلام کرده بود که دولت این کشور مبلغی به ارزش سه میلیون پوند را برای کمک به غیرنظامیان فراری از مناطق درگیر در عراق ارائه داده است.

در همین حال، وزیر همکاری بین‌المللی در دولت انگلیس اظهار کرد که این کمک‌ها شامل فراهم کردن آب آشامیدنی و دارو و همچنین محافظت از زنانی که در معرض خطر هستند، می‌شود.

وزارت خارجه مصر نیز روز یکشنبه از منتقل کردن حدود 900 شهروند مصری از عراق به قاهره خبر داد.

بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر به شبکه سومریه نیوز گفت: احمد درویش، سفیر مصر در بغداد با نبیل فهمی، وزیر خارجه این کشور در زمینه تامین امنیت هیات دیپلماتیک مصر در بغداد رایزنی داشته است.

وی گفت: تا این لحظه اوضاع تحت کنترل نیروهای عراقی است و هیات دیپلماتیک در بغداد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سفر سفیر مصر در بغداد به قاهره تنها برای در جریان قرار دادن مسئولان مصری از آخرین تحولات عراق است.

عبدالعاطی خاطرنشان کرد که تاکنون حدود 900 شهروند مصری از عراق به مصر منتقل شده‌اند.

همچنین پایگاه اینترنتی محیط گزارش داد که استرالیا به شهروندان خود در زمینه سفر به عراق هشدار داده است.

جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا در گفت‌وگوی تلویزیونی از شهروندان استرالیایی خواست فورا عراق را ترک کنند.

وی بحران روز افزون عراق را بسیار نگران کننده خواند و به اتباع این کشور در زمینه سفر به عراق هشدار داد.

وی گفت: فرودگاه بغداد همچنان فعال است و پروازهای تجاری انجام می‌شود. استرالیایی‌ها باید این کشور را ترک کنند و سفارت استرالیا در بغداد آماده ارائه کمک‌های لازم به اتباع خود است.

همچنین فرانسوا اولاند،‌ رئیس جمهوری فرانسه با شورای دفاعی کوچکی روز پنج شنبه جاری به بررسی اوضاع عراق و سوریه می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N339967

وبگردی