آفتاب

جهانگیری: ایران به دنبال گسترش روابط با آمریکای لاتین است

جهانگیری: ایران به دنبال گسترش روابط با آمریکای لاتین است

تهران- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری با اشاره به سیاست مستقلی که در آمریکای لاتین حاکم است، گفت: ایران به دنبال گسترش روابط با کشورهای منطقه آمریکای لاتین است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر یکشنبه به وقت محلی در دیدار رییس جمهوری اروگوئه که در حاشیه اجلاس گروه 77 برگزار شد، افزود: علی رغم فاصله طولانی، روابط خوبی میان ایران و برخی کشورهای آمریکای لاتین وجود دارد.

وی در این دیدار از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها با اروگوئه در تمامی زمینه ها خبر داد.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه ایران آمادگی دارد دانش و تجربیات خود را در اختیار اروگوئه قرار دهد بر لزوم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

جهانگیری افزود: برگزاری کمیسیون مشترک فرصت مناسبی است تا دو کشور از توانمندی ها و ظرفیت های یکدیگر مطلع شده و زمینه های همکاری مشترک را شناسایی کنند.

رییس جمهوری اروگوئه نیز در این دیدار با بیان اینکه خواهان گسترش و تعمیق روابط در همه زمینه ها با ایران هستیم، گفت: اروگوئه در چارچوب تنوع بخشی به روابط اقتصادی و سیاسی خود به دنبال توسعه و روابط با کشورهایی مثل جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده ایران در بخش های مختلف افزود: ایران و اروگوئه می توانند برای یکدیگر مکمل اقتصادی باشند و همکاریهای مشترک خودرا در بخش های مختلف ارتقا دهند.

رییس جمهوری اروگوئه نیز تشکیل کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور را ضروری دانست و گفت: نماینده وزارت خارجه اروگوئه را برای پیگیری این کار مامور خواهم کرد.

سیام**9012 ** 1418
کد N339900

وبگردی