آفتاب

دشواری های دولت یازدهم به روایت صادق زیباکلام

دشواری های دولت یازدهم به روایت صادق زیباکلام

بجنورد - ایرنا - صادق زیباکلام با تشریح برخی دشواری های مسیر پیش روی دولت یازدهم گفت: دولت به ناچار برای همراه کردن مجلس با خود، به برخی از خواست ها برای گزینش وزیران تن داد.

به گزارش ایرنا این استاد علوم سیاسی یکشنبه شب در همایش حماسه سیاسی 24 خرداد در بجنورد افزود: مردم که با هزار امید و آرزو به پای صندوق رای رفته بودند، انتظار دیگری از دولت منتخب خود داشتند.

وی همچنین اظهار کرد: تاکنون وزیران دولت به مجلس احضار شده تا پاسخگوی صدها پرسش ها مکرر باشند.

زیباکلام در باره فضای پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه نامزدی هاشمی و سپس رد صلاحیت او موجب به صحنه آمدن آرای خاکستری شد گفت: پس از آن نیز حرکت تاریخی انصراف دکتر عارف، توجه ها را به سوی روحانی معطوف کرده و در دو سه روز آخر معادلات را به نفع او تغییر داد.

زیباکلام سپس با مقایسه روحانی پس از پیروزی در انتخابات 92 با احمدی نژاد در سال 84، با بیان این پرسش که آیا رییس دولت نهم نیز در آن دوران با چنین مشکلاتی مواجه بود؟ گفت: هرگز چنین نبود، زیرا او معجزه هزاره سوم بود که هاله نور گرد سر خود داشت.

وی با تاکید بر لزوم توجه و پاسخ به انتظارت مردم، گفت: جناح برنده انتخابات دهم از 22 خرداد 88 تا 24 خرداد 92 در هر تریبونی به جناح مقابل تاخته و آنان را فتنه گر خواندند، اما مردم با رای 24 خرداد نشان دادند که یک کلام از این حرفها را باور نکرده اند وگرنه به نامزد آن جناح رای می دادند.

زیباکلام در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره سلامت انتخابات 88 گفت: من تاکنون و حتی با دیدن کلیپ منتسب به سردار جعفری در خصوص آن رویداد به اجتهاد قاطعی در مورد آن انتخابات نرسیده ام.

626
کد N339713

وبگردی