آفتاب

یس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:تحقق کامل اهداف دولت مرهون اراده و عزم ملی است

یس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:تحقق کامل اهداف دولت مرهون اراده و عزم ملی است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، به برخی از پیشرفت ها و رفع مشکلات در کشور و ثبات قیمت ها اشاره کرد و گفت: قیمت کالا و ارز پس از روی کار آمدن دولت جدید ثبات مطلوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‏‌‏الاسلام سیدرضا اکرمی در همایش نسیم تدبیر و امید در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امنیت اقتصادی را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید ارزیابی کرد و افزود: 580 هزار ‏میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و اگر 10 درصد این مقدار به کارخانجات و مزارع، حمل ‏و نقل و خدمات تعلق بگیرد موجب رونق اقتصادی در کشور است..

وی تحقق کامل اهداف دولت را مرهون اراده و عزم ملی دانست و افزود: اگر مردم دولت را یاری داده و نقدینگی موجود در بازار را به سمت تولیدکنندگان هدایت کنند شاهد کاهش بیکاری و افزایش رفاه عمومی در جامعه خواهیم بود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری همچنین با اشاره به طرح تحول بهداشت و درمان، اجرای این طرح را گامی بلند در راستای کاهش دغدغه های مردم در زمینه های درمانی عنوان و اضافه کرد: البته این طرح هنوز حلقه های مفقوده ای دارد که در فازهای بعد عملیاتی خواهند شد.

اکرمی در ادامه با بیان این که باید تاریخ را همیشه در ذهن داشته باشیم گفت: در 24 خرداد سال گذشته انتخابات بدون هیچ گونه شک و تردید و در رقابتی شکوهمند برگزار و دکتر روحانی توسط مردم ایران اسلامی انتخاب شد.

وی گذشت 10 ماه از آغاز بکار دولت جدید را مورد توجه قرار داد و افزود: دولت تدبیر و امید در این مدت کوتاه توانسته است دستاوردهای عظیمی را بدست بیاورد.

وی دیدار با روسای جمهور و مقامات ارشد کشورهای مختلف توسط کابینه ی دولت طی ماه های اخیر را مورد توجه قرار داد و افزود: دولت تدبیر و امید با دیپلماسی اعتدال و عقلانیت توانست در مدت زمان کوتاهی با سران بسیاری از کشورهای مطرح جهان ارتباط برقرار کند.

اکرمی با اشاره به مذاکرات نفس گیر ایران با کشورهای قدرتمند جهان در رابطه با مسائل هسته ای تصریح کرد: مسئولان ایران توانستند گروه 1+5 که گفتمانشان زورگویی، تزویر و بداخلاقی است را وادار به شکستن تحریم های یک جانبه کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری موج سنگین ایران هراسی و شیعه هراسی توسط رسانه های غربی طی سال های اخیر را مورد توجهه قرار داد و افزود: بعد از روی کارآمدن دولت جدید این حرکت خصمانه متوقف شد.

وی با بیان این که امروز هیچ کس نمی تواند ایران را متهم به افراطی گری کند خاطر نشان کرد: امروز دنیا به ما به نگاه احترام، اعتماد و آبرومندی می نگرد.

اکرمی تکیه بر قانون و کلام رهبری را در همه ی امور فصل الخطاب دانست و افزود: اگر در همه مباحث این دو را معیار و شاخص قرار دهیم ایران اسلامی در افق 1404 کشوری مقتدر در همه زمینه ها در منطقه و جهان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N339466

وبگردی