آفتاب

تشدید تدابیر امنیتی در سفارت آمریکا در بغداد

تشدید تدابیر امنیتی در سفارت آمریکا در بغداد

به دنبال افزایش ناآرامی‌ها در عراق، دولت آمریکا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را در سفارت کشورش در بغداد تشدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال افزایش بی‌ثباتی‌ها و خشونت‌ها در مناطق مهم کشور عراق، سفارت واشنگتن در بغداد در حال بازنگری در برخی موارد از جمله تعداد کارکنان مورد نیاز در بخش کنسولی با وزارت امور خارجه آمریکاست.

وی با اشاره به این نکته که برخی از کارکنان به طور موقت به کنسولگری کل آمریکا در شهر بصره و اربیل و یا به امان، پایتخت اردن فرستاده می‌شوند، گفت: برخی از کارمندان امنیتی دولت آمریکا به کارمندان فعلی در بغداد اضافه خواهند شد.

جنیفر ساکی تاکید کرد: به طور کلی حضور کارمندان سفارت آمریکا در عراق طبق روال پیشین خواهد بود و این سفارتخانه کاملا مجهز است تا عملیات‌های امنیت ملی خود را انجام دهد.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که گروه شبه‌نظامی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به (داعش) در حال پیشروی به سمت بغداد است و طی روزهای اخیر در درگیری این نیروها با ماموران امنیتی عراق بیش از صدها تن کشته و زخمی شده‌اند.

دولت باراک اوباما،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی گزینه‌هایی به منظور کمک به دولت نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق از جمله حملات هوایی است، اما با این حال تصمیمی برای اعزام نیروهای زمینی به عراق ندارد.

انتهای پیام

کد N339270

وبگردی