آفتاب

رویترز: آمریکا برای مذاکره با ایران در مورد عراق آماده می شود

رویترز: آمریکا برای مذاکره با ایران در مورد عراق آماده می شود

رسانه ای غربی به نقل از یک مقام آمریکایی از آماده شدن کاخ سفید برای مذاکره با ایران در خصوص عراق و یافتن راه حلی برای پایان دادن به ناآارمی های اخیر این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از این مقام آمریکایی که اشاره ای یا به نام وی نکرده می نویسد : در حالیکه دولت "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، در حال مباره با داعش است، دولت آمریکا خود را برای مذاکره با ایران در مورد این کشور آماده می کند.

در همین رابطه روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته است : آمریکا خود را برای گفتگوهای احتمالی با ایران در مورد رخدادهای عراق آماده می کند. به گفته مقامات آمریکایی هنوز مشخص نیست این گفتگوها از چه کانالی انجام شود.

بنا بر این گزارش دولت اوباما اعلام کرده که خود را برای آغاز گفتگوهایی مستقیم با ایران بر سر اینکه چگونه دو کشور مخالف (ایران و آمریکا) می توانند بر ضد گروه های تروریستی وارد عمل شوند، آماده می کند.

این موضوع در حالی مطرح می شود که از امروز دوشنبه قرار است دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در مورد توافق جامع هسته ای در وین آغاز شود. در همین خصوص "جان کری" وزیر خارجه ایالات متحده، در مورد احتمال مذاکره ایران و آمریکا در مورد عراق گفت : هر مذاکره ای که انجام شود یا نشود، در حاشیه یا خارج از گفتگوهای هسته ای در وین خواهد بود.

کری در ادامه گفت : ما نمی‌خواهیم موضوعات مختلف را به هم بیامیزیم.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که کاخ سفید از نشان دادن واکنش به گزارش منتشر شده سرباز زده، اما آن را رد نکرده است.

کد N339266

وبگردی