آفتاب

مالزی از خشونت های گروه تروریستی داعش در عراق ابراز نگرانی کرد

مالزی از خشونت های گروه تروریستی داعش در عراق ابراز نگرانی کرد

کوالالامپور - ایرنا - وزارت امور خارجه مالزی روز دوشنبه پس از افشای حضور شهروندان این کشور در عملیات گروه تروریستی داعش در عراق، از خشونت های این گروه در موصل ابراز نگرانی کرد و از شهروندان خود خواست برای در امان ماندن از این درگیری ها فورا به کشورشان بازگردند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه ای به شهرندان این کشور در عراق توصیه کرد سفر خود را به طور موقت به عراق به تعویق بیندازند و از انجام سفر به این کشور تا زمانی که وضعیت به حالت عادی بازنگشته است ، خوددارای کنند.

رسانه های مالزی روز یکشنبه فاش کردند عملیات انتحاری چندی پیش در استان الانبار عراق که 25 کشته برجای گذاشت توسط یکی از اتباع این کشور انجام شده است.

احمد طارمیمی مالکی 26 ساله و تبعه مالزی در این عملیات انتحاری در عراق شرکت داشته است.

وزارت امو خارجه مالزی اعلام کرد که سفارت این کشور در امان پایتخت اردن تایید کرده است همه 186 مالزیایی در عراق سالم هستند.

وزارت امور خارجه مالزی در این بیانیه ˈ به شدت از جنگ های اخیر و خشونت در موصل عراق جایی که شبه نظامیان وابسته به داعش تصرف کرده اند، ابراز نگرانیˈ کرده است.

در این بیانیه ابراز امیدواری شده است ˈصلح و ثبات به سرعت به موصل و دیگر نقاط شمال عراق که تحت تاثیر خشونت های داعش قرار گرفته است، بازگردد.ˈ

در بیانیه وزارت امور خارجه مالزی آمده است: مالزی همبستگی خود را با مردم و دولت ترکیه و همچنین عراق که تحت تاثیر خشونت ها قرار گرفته اند، اعلام کند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش با همکاری افراد وابسته به صدام دیکتاتور سابق عراق از روز دوشنبه گذشته عملیاتی را در عراق راه اندازی کردند که منجر به سقوط چند شهر این کشور شد.

این گروه تروریستی همچنین ساختمان کنسولگری ترکیه را تصرف کردند و 49 نفر از نیروها و اعضای خانواده آن ها را به گروگان گرفتند.

تروریست های مسلح هفته گذشته چندین شهر عراق را اشغال کرده و بغداد پایتخت را نیز مورد تهدید قرار دادند.

به دنبال پیشروی های عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در بخش هایی از شمال و مرکز عراق، آیت الله العظمی علی سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق روز جمعه از مردم این کشور که توانایی حمل سلاح دارند، خواست داوطلب مبارزه با عناصر داعش شوند.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز در سفر روز جمعه خود به شهر سامرا، قول داد که تروریست های داعش نابود شوند.

آساق**1611
کد N339192

وبگردی