آفتاب
با تمجید از نقش مهم مرجعیت؛

هشدار مالکی به رسانه ها و سیاستمداران خائن/امنیت و حاکمیت عراق خط قرمز است

هشدار  مالکی به رسانه ها و سیاستمداران خائن/امنیت و حاکمیت عراق خط قرمز است

نخست وزیر عراق در نشستی با فرماندهان لشگر هفدهم ارتش جنوب بغداد با هشدار به سیاستمداران و رسانه های همسو با تروریستهای تکفیری تاکید کرد ما نیازی به قانون فوق العاده نداریم و ما بر اساس قانون سلامت ملی عمل خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العراقیه، نوری المالکی تصریح کرد عراق دیگر از حالا به بعد در برابر تجاوزات داعش و القاعده و کشورهای حامی آنها سکوت نخواهد کرد.

وی از فرماندهان امنیتی خواست هر فرد خائن یا همدست با تروریستها را دستگیر کنند.

مالکی به رسانه هایی که در راستای همسویی  با تروریستهای تکفیری و اجرای توطئه علیه عراق گام بر می دارند، هشدار داد و گفت به این رسانه ها می گوییم این دروغ را که عراق پایان یافته نگویید به زودی خواهید شنید که عراق حاکمیت کامل خود را بازیافته است.

وی اظهارداشت عراق جدید آزادی را به رسانه ها داده است ولی متاسفانه برخی از آنها درک درستی از این آزادی ندارند.

وی افزود حرفهایم را بشنوند، پس از اجرای قانون سلامت ملی، رسانه ها یا روزنامه ها یا هر وسیله اطلاع رسانی یا حتی سیاستمداران که بخواهند از طریق سم پراکنی بخواهند به عراق ضربه بزنند، با آنها برخورد خواهد شد، زیرا امنیت و حاکمیت عراق خط قرمز است.

نخست وزیرعراق در عین حال از رسانه هایی که در کنار عراق ایستاده اند و قلمها و موسسات شریف تشکر کرد.

مالکی تاکید کرد ما برای پاکسازی عراق از وجود سیاستمداران خائن تلاش خواهیم کرد و حادثه ای که در موصل رخ داد، عزم ما را برای آزادی هر وجب از خاک کشورمان از وجود داعش  جزم کرده است.

وی گفت همه داوطلب شده اند و دریایی از مردان برای پیچاندن این صفحه سیاه به پیش خواهند رفت.

نخست وزیر عراق تاکید کرد فتوای مرجعیت یک انقلاب به پا کرد و جنگ را بر ما برای آزادی عراق واجب کرد، فتوای مرجعیت به موقع بود و به ما برای آزادی عراق مشروعیت بخشید.

این در حالی است که علمای اهل سنت جنوب عراق در لبیک به فتوای آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالی شیعیان تاکید کردند سرزمین عراق هرگز جایی برای تکفیریهای تروریست نخواهد بود.

محمد زکی و محمد امین از علمای اهل سنت تاکید کردند داعش یک گروه ضد اسلامی است و هرگز نماینده اهل سنت نیست و جایی در عراق نخواهد داشت.

کد N339188

وبگردی