آفتاب

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف با همتایان آلمانی و فرانسوی

گفت‌وگوی تلفنی لاوروف با همتایان آلمانی و فرانسوی

وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با همتای فرانسوی خود، به ابراز نگرانی درخصوص درگیری‌ها در مقابل سفارت مسکو در کی‌یف پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با لوران فابیوس، همتای فرانسوی وی خبر داد.

وزیر امور خارجه فرانسه در این گفت‌وگوی تلفنی گفت که کشورش در نظر دارد با انتشار بیانیه‌ای واکنش خود را نسبت به درگیری اخیر در مقابل سفارت مسکو در کی‌یف نشان دهد.

وزرای امور خارجه روسیه و فرانسه در این گفت‌وگوی تلفنی به تبادل نظر در مورد اقدام در شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای برای حل بحران اوکراین پرداختند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که لاوروف و فابیوس درباره تنش‌ها درباره اوکراین گفت‌وگو و بر نیاز مبرم به پایان دادن خونریزی‌ها در این کشور تأکید کرده‌اند.

لاوروف درخصوص عدم محکوم کردن آشوب‌ها در مقابل سفارت کشورش در کی‌یف از سوی کشورهای غربی ابراز نگرانی کرد.

وی در گفت‌وگو با فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان گفت که بی‌تفاوتی کشورهای غربی نسبت به آشوب‌گری در مقابل سفارت روسیه در اوکراین، نگران‌کننده است.

لاوروف در تماس تلفنی خود با وزیر امور خارجه آلمان درباره مذاکرات در راستای فروش گاز نیز گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

کد N339095

وبگردی