آفتاب

ترکیه از حمله به ترکمن های عراق توسط داعش خبر داد

ترکیه از حمله به ترکمن های عراق توسط داعش خبر داد

آنکارا- ایرنا- ˈناجی کوروˈ معاون وزارت خارجه ترکیه از حمله نیروهای تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به ترکمن های عراقی در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، کورو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نیروهای تروریستی داعش به ترکمن های عراق در منطقه ˈتلافرˈ در نزدیکی شهر موصل حمله کردند که این یورش دفع شد اما چند نفر از اتباع ترکمن جان خود را از دست دادند.

وی افزود: منطقه تلافر که ترکمن های عراق در آن زندگی می کنند برای ترکیه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون وزیر خارجه ترکیه در باره وضع دیپلماتهای ربوده شده این کشور در شهر موصل توسط عناصر داعش گفت: هیچ تحولی در وضع دیپلماتهای ترکیه رخ نداده اما تمامی آنان از سلامتی کامل برخوردارند.

وی در باره گفت وگوهای مقامات ترکیه و آمریکا در باره تحولات عراق اظهارداشت: دو طرف در این گفت وگوها بیشتر در باره مباحث امنیتی به مذاکره پرداخته اند.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه امروز نسبت به وضع ترکمن ها در عراق در پی حملات اخیر نیروهای تروریستی داعش در این کشور هشدار داد.

نخست وزیر ترکیه گفت: نگرانی ها نسبت به وضع ترکمن ها که در منطقه تلافر در نزدیکی موصل در شمال عراق اسکان دارند، نسبت به احتمال تشدید حملات عناصر تروریستی افزایش یافته است.

پنج هزار نفر از ترکمن های عراق در منطقه تلافر زندگی می کنند که نیمی از آنان شیعی و نیمی دیگر سنی هستند.

اردوغان همچنین نسبت به ایجاد جنگ فرقه ای در عراق هشدار داد و گفت: تحولات در عراق تنها مقابله با گروه تروریستی داعش نیست؛ بلکه فراتر از آن است و می تواند منجر به جنگ فرقه ای در این کشور شود.

وزارت خارجه ترکیه پیش از این نسبت به بروز درگیری های فرقه ای در عراق هشدار داده بود.

خاورم**230**1504
کد N339024

وبگردی