آفتاب

هشدار یک مقام وزارت خارجه: انفرادی به عراق سفر نکنید

هشدار یک مقام وزارت خارجه: انفرادی به عراق سفر نکنید

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور گفت: در پی درگیری‌ها در کشور عراق انجام سفرهای انفرادی به این کشور به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

علی ناصر سبحانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، نسبت به انجام سفرهای انفرادی به عراق هشدار داد و اظهار کرد: در اوضاع و احوال فعلی عراق توصیه ما بر این است که افراد به طور جد از انجام سفرهای انفرادی حتی در صورت داشتن ویزا به این کشور خودداری کنند.

او با بیان این که اعزام کاروان‌های زیارتی به کشور عراق مانند گذشته ادامه دارد، عنوان کرد: افرادی که قصد سفر به کشور عراق را دارند باید حتما از طریق کاروان سفر کرده و قبل از سفر توصیه‌های مورد نیاز را از سایت وزارت خارجه و یا نمایندگی‌های وزارتخانه در استان‌ها جویا شوند.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور درباره ورود غیرقانونی به کشور عراق نیز هشدار داد و اظهار کرد: انجام این کار موجب دستگیری و بازداشت فرد در کشور عراق خواهد شد و مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری را برای افراد به وجود خواهد آورد.

سبحانی‌پور در ادامه توجه نکردن به قوانین و مقررات کشور عراق را موجب به وجود آوردن مشکلات بسیاری به ویژه برای رانندگان ایرانی عنوان و تصریح کرد: بسیاری از رانندگان که داروهای مسکن قوی که مرفین در آن‌ها به‌کار رفته استفاده می‌کنند در عراق دستگیر شده و وقت زیادی برای آزادی آن‌ها صرف می‌شود.

او از افرادی که قصد رفتن به کشور عراق را دارند خواست تا چنان چه دارو مصرف می کنند حتی المقدور دارو را در کشور عراق تهیه کرده و در صورت به همراه بردن دارو نسخه پزشک را نیز همراه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N338783

وبگردی