آفتاب
علیزاده‌طباطبایی:

تعداد حقوقدانان از تعداد معلمان و پزشکان کمتر است

تعداد حقوقدانان از تعداد معلمان و پزشکان کمتر است

پنل اول نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه جامع وکالت با حضور علیزاده طباطبایی، حسین محمدنبی و عیسی امینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین محمدنبی در این پنل گفت: عدالت قضایی و اقدامات وکلا باید حول محور قانون‌گرایی باشد و اگر وکلا در کنار قضات نباشند، عدالت قضایی برقرار نمی‌شود.

وی افزود: در سازمان ملل در 27 جولای 2006، اصول رفتار قضایی در شورای اقتصادی به تصویب رسید و طبق این اصول، بحث مبارزه با فساد مطرح شد و دستگاه‌های قضایی را تشویق کرد تا گروه‌های سلامت قضایی را تشکیل دهند و به طور کلی استقلال وکلا در اصل بنگلور مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه سیدمحمود علیزاده طباطبایی با اشاره به سخنان آقای پورمختار گفت: رییس کمیسیون اصل نود اشاره داشتند استقلال وکلا نباید خدشه‌دار شود و لایحه وکالت باید با تدبیر اساتید حقوق مورد تغییر و بازنگری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از نقاطی که آقای پورمختار تاکید داشتند، حضور کانون‌های وکلا در قانون‌گذاری بود که این موضوع گسترده است و باید مورد توجه قرار گیرد. البته ناگفته نماند که تعداد حقوقدانان از تعداد معلمان، پزشکان و سایر اقشار جامعه کمتر است.

علیزاده‌طباطبایی با اشاره به عدم ورود کانون‌های وکلای دادگستری مرکز به عرصه‌های سیاسی گفت: این موضوع تقصیر قانونگذار است که گفته سیاست ما عین دیانت است و گویا باید دیانت در انحصار گروه خاصی باشد.

بر اساس این گزارش، در این همایش، استاد ناصر کاتوزیان، حسین صفایی، معاونان دیوان عدالت اداری و نمایندگان مجلس از جمله تابش و... حضور دارند.

انتهای پیام

کد N338769

وبگردی