آفتاب
وحید هاشمیان در گفتگو با مهر:

بازی هوشیارانه، عامل موفقیت ایران برابر نیجریه/ عملکرد فردی مهم نیست

بازی هوشیارانه، عامل موفقیت ایران برابر نیجریه/ عملکرد فردی مهم نیست

مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی 206 آلمان معتقد است تیم ملی زمانی موفقی می‌شود که از نظر تیمی شرایط خوبی داشته باشد. وی همچنین گفت: امیدوارم ملی‌پوشان ایران با ارائه بازی هوشیارانه، نتیجه خوبی را برابر نیجریه بدست آوردند.

وحید هاشمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر نیجریه ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: به نظرم تیم ملی بازی سختی را پیش رو دارد زیرا اکثر بازیکنان نیجریه در تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند و از نظر فیزیکی، فنی و دوندگی شرایط خوبی دارند اما امیدوارم ملی‌پوشان ایران با ارائه بازی هوشیارانه، نتیجه خوبی را در این بازی بدست آوردند.

وی با بیان اینکه هیچ تیمی در جام جهانی ضعیف نیست، افزود: تا به امروز تیم‌های ژاپن و استرالیا که نمایندگان قاره آسیا هستند، شکست خورده‌اند که این موضوع نشان داد آسیایی ضعیف‌تر از تیم‌های قاره‌های دیگر هستند. حال همه منتظر هستند تا ببنید ایران و کره‌جنوبی برابر رقیبان خود چه نتیجه‌ای را کسب می‌کنند.

مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی 206 آلمان در مورد اینکه کارلوس کی‌‎روش گفته "جام جهانی برای ایران دیدار با نیجریه است" تاکید کرد: تیم ملی در مرحله گروهی 3 بازی مهم دارد. شاید در این دیدار پیروز شود اما در دو مسابقه بعدی نتیجه لازم را نگیرد که باعث می‌شود به اهدافش نرسد، پس باید هر 3 بازی برای‌مان مهم باشد.

وی در مورد اینکه فکر می‌کند چه تیمی بتواند قهرمان جام جهانی شود، یادآور شد: برزیل به خاطر اینکه میزبان است، شانس زیادی برای رسیدن به این موفقیت دارد اما هلند هم برابر اسپانیا خیلی خوب بازی کرد ولی مشخص نیست این بازی خوب خود را می‌تواند تا پایان تورنمنت ادامه دهد یا نه. در این بین باید منتظر عملکرد تیم‌های آلمان، پرتغال و آرژانتین هم بود اما در مجموع پیش بینی کردن، بسیار سخت است.

هاشمیان در مورد حضورش در جام جهانی 2006 آلمان هم تصریح کرد: هر وقت خاطرات آن جام را مرور می‌کنم، یاد ضربه سری که در بازی با مکزیک زدم می‌افتم که دروازه‌بان، آن را مهار کرد. ما در نیمه نخست دیدار با مکزیک خیلی خوب بودیم اما در نیمه دوم، روی اشتباهات فردی به آنها باختیم، درحالیکه می‌توانستیم در آن مسابقه پیروز شویم.

وی با اشاره به اینکه ژاپن هم در نیمه دوم بازی با ساحل عاج، در بازی بامداد یکشنبه پیروزی را با تساوی عوض کرد که این نشان می‌دهد آسیایی‌ها کم تجربه هستند، خاطرنشان کرد: جام جهانی 2006، جام خوبی بود زیرا مسابقات در آب و هوایی بی‌نظیر برگزار شد و امکانات آلمان هم خیلی خوب بود.

مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی 206 آلمان همچنین اضافه کرد: البته تیم خوبی هم داشتیم ولی اختلاف بوجود آمده بین فدراسیون فوتبال و سازمان تربیت بدنی، اختلاف‌های کوچکی که در تیم بود و فشار رسانه‌ها، باعث شد از موفقیت دور شویم.

وی در مورد اینکه فکر می‌کند کدام بازیکن ایران می‌تواند در جام جهانی 2014 برزیل بهترین عملکرد را داشته باشد؟، یادآور شد: به نظرم تیم ملی زمانی موفقی می‌شود که از نظر تیمی شرایط خوبی داشته باشد. در این مسابقات عملکرد فرد مهم نیست بلکه اگر کارهای تیمی در امور دفاعی و هجومی خوب باشد، شانس داریم به مرحله بعد صعود کنیم.

هاشمیان در پایان گفت: به نظرم اشکان دژاگه، آندرانیک تیموریان و جواد نکونام باید تجربیات خود را در اختیار بازیکنان جوان‌تر قرار دهند تا تیم ملی در این مسابقات بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

کد N338733

وبگردی