آفتاب

نیجریه تنها آفریقایی کلاسیک در لباس / حمله یوزهای سفید به عقاب های سبزپوش

نیجریه تنها آفریقایی کلاسیک در لباس / حمله یوزهای سفید به عقاب های سبزپوش

آی اسپورت نوشت:

روزی که رشیدی یکینی تور دروازه بلغارستان را در آمریکا می لرزاند شاید حواس هیچ کس به نقش و نگار عجیب و غریب روی پیراهن او نبود اما آدیداس در اقدامی ویژه طرحی متناسب با روحیات و رسوم آفریقایی را برای این تیم در اولین جام جهانی اش انتخاب کرده بود.استفان کشی که فرداشب روبروی تیم ملی ایران تیمش را ارنج خواهد کرد کاپیتان همان تیمی است که پیراهن های سفید با شورت و جوراب سبز می شوید اما پیراهن هایش بر خلاف تمام ادوار بعد از ان یک اتفاق ویژه برای آدیداس و البته عقاب هایی بود که بعد از آن تغییر رویه دادند.
نیجریه در جام های جهانی 98 و 2002 به استفاده از برند نایکی روی آورد و لباس های ساده ای پوشید و بعد از آن دوباره با آدیداس قرارداد بست.در تمام این سال ها رنگ سبز که رنگ غالب در پرچم این کشور بوده رنگ غالب پیراهن اول این تیم هم بوده است و حتی در سال 94 آن پیراهن سفید خاص پیراهن دوم تیم ملی این کشور به حساب می آمد.
اما در سال 2104 نیجریه با لباس های شیک و کلاسیک آدیداس به میدان خواهد آمد که در ظاهرش ساده به نظر می رسد و چندان مطابق روحیات افریقایی ها و حس رنگارنگ دوستی آنها نیست.از این حیث شاید بتوان آنها را در بین نمایندگان آفریقا تیمی متفاوت دانست.
طی دو دوره اخیر جام جهانی برند پوما برند مورد علاقه تیم های آفریقایی بوده است و همین امسال هر 4 نماینده دیگر آفریقا در برزیل از برند پوما استفاده می کند که بعضا از طرح های عجیب و غریب مورد علاقه آفریقایی ها در تم پیراهن هایش استفاده کرده است و البته پیراهن هایش را طوری طراحی کرده که عضلات پیچیده بازیکنان ساحل عاج،کامرون و ... را به خوبی نشان دهد.
نیجریه اما پیراهن های تنگی به تن نمی کند.لباس اول این تیم پیراهن های کلاسیک آدیداس با آن سه خط معروف همیشگی است و در پیراهن دوم هم همین طرح با رنگ سفید استفاده می شود.
اما تیم ملی ایران ؛ایران در سه دوره جام جهانی گذشته مثل این دره از برندهای آلمانی استفاده کرده است.ایران در جام جهانی 1978 از برند آدیداس استفاده کرد.پیراهن های سفید ساده با سه خط قرمز و طبیعی بود که پیراهن دوم ایران هم عکس این لباس ها باشد؛لباس قرمز با سه خط سفید.
در آن جام تیم ملی ایران مقابل هلند و اسکاتلند از لباس های اول خود استفاده کرد اما مقابل پرو از رنگ قرمز استفاد کرد که شانسی برایشان نداشت.
ایران در جام جهانی 1998 فرانسه به برند پوما روی آورد و شاید با آن تیم دوست داشتنی و بردی که مقابل امریکا به دست آمد و البته بازی های خوب مقابل یوگسلاوی و آلمان لباس های آن جام جهانی برای ایرانی ها خاطره انگیز تر باشد.ایران در آن جام مقابل یوگسلاوی سفید پوشید اما در دو بازی بعدی از رنگ قرمز استفاده کرد که یک بار با خوش شانسی و برد همراه بود.
در آلمان ایرانی ها مثل خیلی از تیم های جام و البته قهرمان این تورنمنت لباس های شکیل پوما را به تن کردند که البته پیراهن ایران برعکس پیراهن تیم های ملی چک،عربستان،سوئیس و ... طرح ویژه ای در پس زمینه خود نداشت.ایران در این رقابت ها با لباس قرمز به مکزیک باخت و در دو بازی بعدی از لباس سفید استفاده کرد که البته مقابل پرتغال و آنگولا شانسی برایش به همراه نداشت.
این بار و در جام جهانی برزیل ایران باز هم از یک برند آلمانی دیگر استفاده خواهد کرد که البته نسبت به آدیداس و پوما گردش مالی کمتری دارد اما به لحاظ قدمت و سابقه چیزی از آنها کم ندارد.ایران و آل اشپورت بعد از کلی سر و صدا حالا در آرامش قرار است جام جهانی را شروع کنند.در پیراهن اول ایران رنگ غالب سفید است و البته دو رنگ دیگر پرچم، زیبایی ان را بیشتر کرده.لباس دوم اما طرح متفاوتی دارد.لباسی سرتا پا قرمز با خطوط سبز در یقه و آستین ها که بی شباهت به لباس تیم ملی پرتغال نیست.
با این حال لباس تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل از حیث به کار بردن تصویر یوز ایرانی در آن شاید منحصر به فرد ترین لباس این دوره از رقابت ها باشد.فردا شب منتظر حمله یوزهای ایرانی به عقاب های نیجریه ای باشید.
43 43

کد N338498

وبگردی