آفتاب
دور دوم انتخابات افغانستان/

دریافت 275 مورد شکایت انتخاباتی/ کاهش میزان شکایات در دور دوم انتخابات

دریافت 275 مورد شکایت انتخاباتی/ کاهش میزان شکایات در دور دوم انتخابات

دریافت 275 مورد شکایت انتخاباتی و کاهش میزان شکایات در دور دوم انتخابات از جمله تحولات اخیر افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خامه پرس، "ظاهر عظیمی" سخنگوی وزارت دفاع افغانستان از شکست طالبان در ایجاد اختلال در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

خبر دیگر اینکه "نادر محسنی" سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز روند ثبت شکایت های انتخاباتی دور دوم اعلام کرد که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخابات پس از پایان انتخابات به مدت دو روز می تواند شکایتهای نامزدها را درباره روند برگزاری انتخابات دریافت کند.

محسنی با اشاره به دریافت 275 مورد شکایت و 140 مورد گزارش تلفنی از تخلف های انتخاباتی از بررسی شکایتهای دریافت شده پس از اتمام مدت زمان قانونی دریافت شکایات خبر داد.

محسنی گفت تهدید، توزیع پول، تشویق به رای دهی به نفع نامزدی مشخص و مداخله نیروهای امنیتی در امر انتخابات و همچنین تخلف برخی کارکنان کمیسیون برگزاری انتخابات از مهمترین موضوعات شکایت های مطرح شده بوده و میزان شکایات در دور دوم انتخابات افغانستان کاهش یافته است.

همچنین یوسف نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از مشارکت 7 میلیونی مردم افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در امروز خبر داده است که 62 درصد رای دهندگان مرد و 38 درصد دیگر زن بوده اند.

افغان ها با هدف توقف حملان انتحاری، انفجار بمب های کنار جاده ای و پایان دادن به بی عدالتی و فساد موجود در داخل کشور در انتخابات شرکت کردند.

همچنین حضور مردم در دور دوم انتخابات افغانستان بسیار گسترده تر از دور اول انتخابات توصیف شده که همین موضوع استقبال نیروهای داخلی و خارجی را به همراه داشته است.

کد N338329

وبگردی