آفتاب
دیده‌بان حقوق بشر:

اسراییل سعی می‌کند شواهد جنایات نیروهایش را از بین ببرد

اسراییل سعی می‌کند شواهد جنایات نیروهایش را از بین ببرد

دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی بار دیگر تایید کرد که کالبدشکافی دو نوجوان فلسطینی در کرانه باختری نشان می‌دهد که این قربانیان در نتیجه‌ اصابت گلوله سربازان اسراییلی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیده‌بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است: دو نوجوان فلسطینی که در جریان یک تظاهرات در 15 ماه مه 2014 در کرانه باختری کشته شدند هیچ تهدیدی علیه سربازان اسراییلی محسوب نمی‌شدند.

این سازمان آورده است: کالبدشکافی‌های اخیر بر روی اجساد این دو نوجوان قربانی نشان می‌دهد که آنها در نتیجه‌ اصابت گلوله‌ سربازان اسراییلی جان خود را از دست دادند.

سارا لی‌وینسون سرپرست بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر گفت: نتیجه‌ کالبدشکافی این قربانیان نشان می‌دهد که سربازان اسراییلی به طور غیرقانونی دو نوجوان را در 15 مه کشته‌اند.

وی ادامه داد: مقامات اسراییلی تلاش می‌کنند شواهدی را که ثابت می‌کند نیروهای آنها مرتکب جرایم جنگی شده‌اند از بین ببرند و برای مسئول دانستن عاملان مرگ این نوجوانان تلاشی نکنند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی دیده‌بان حقوق بشر، کالبدشکافی انجام شده بر روی اجساد این دو نوجوان در یک موسسه فلسطینی واقع در کرانه باختری انجام شد.

این در حالیست که رژیم صهیونیستی و مقامات ارتش این رژیم مدعی شدند که نیروهایشان علیه معترضان فلسطینی گلوله‌ واقعی شلیک نکرده و تنها از گلوله‌های مشقی برای ترساندن آنها استفاده کردند، اما نتایج کالبدشکافی ثابت می‌کند که این نوجوانان در نتیجه‌ اصابت گلوله از یک سلاح گرم کشته شده‌اند.

وینسون همچنین اظهار کرد:‌ مقامات اسراییلی بیش از آنکه برای مسئول دانستن عاملان این جنایت وقت صرف کنند انرژی خود را به از بین بردن شواهد جرایم نیروهای امنیتی‌شان اختصاص دادند. در حالی که گزارشات و گفت و گوها با شاهدان ماجرا نشان می‌دهد این قربانیان تهدیدی علیه سربازان اسراییلی نیستند.

وی ابراز تاسف کرد: معلوم نیست چه تعداد دیگری از کودکان فلسطینی باید کشته شوند تا اسراییل متوجه شود باید نیروهای خود را کنترل کند و عاملان این گونه بدرفتاری‌ها را مسئول بداند.

انتهای پیام

کد N338168

وبگردی