آفتاب

عراقچی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور می یابد

عراقچی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور می یابد

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای برای تشریح روند مذاکرات ایران و گروه 1+5 در جلسه بعدازظهر امروز این کمیسیون شرکت می کند.

«سید حسین نقوی حسینی » روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: محمد جواد ظریف رییس دستگاه دیپلماسی قرار بود برای پاسخ به 6 سوال نمایندگان امروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یابد اما به دلیل همزمانی این جلسه با سفر تیم هسته ای ایران به وین این جلسه به آینده موکول شد.

وی افزود: عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای بعدازظهر امروز مهمان این کمیسیون است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که عراقچی به جای وزیر امور خارجه در این کمیسیون حضور نمی یابد، یادآور شد: عراقچی در جلسه این کمیسیون به تشریح روند مذاکرات هسته ای و همچنین رایزنی های اخیر در ژنو و رم با هیات های آمریکایی، فرانسوی و روسی به مجلس می پردازد.

به گزارش ایرنا، براساس دستور هفتگی کمیسیون های مجلس، وزیر امورخارجه قرار بود عصر امروز برای پاسخ به 6 سوال نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شود که به دلیل همزمانی سفر وی و تیم مذاکره کننده هسته ای به وین برای دور تازه گفت و گوها با گروه 1+5 لغو شد.



**

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا از لغو حضور ظریف در جلسه بعد از ظهر امروز مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس خبر داد.

وی گفت: این جلسه نیز به دلیل سفر ظریف به وین لغو شد.

قرار بود وزیر امور خارجه و برخی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در جلسه مجمع عمومی فراکسیون رهروان ولایت مجلس که بعدازظهر امروز (یکشنبه) ساعت 16 و 30 دقیقه برگزار می شود، حضور یابد.

ظریف قرار بود در این نشست گزارشی از روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 ارایه کند.

پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 (وین5) از فردا (دوشنبه) در شهر وین اتریش برگزار می شود. در صورت دست یابی به توافق دو طرف تدوین پیش نویس توافقنامه جامع هسته ای را آغاز می کنند.

هیات های ایران و آمریکا روزهای 19 و 20 خرداد ماه در شهر ژنو به مدت حدود 12 ساعت به گفت وگو پرداختند.

تیم مذاکره کننده ایران و فرانسه نیز روز 21 خرداد ماه در شهر ژنو به مدت سه ساعت و نیم گفت وگو کردند و چهارشنبه شب (21 خرداد ماه) ایران و روسیه به ریاست عراقچی و روانچی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به رایزنی پرداختند.

پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 قرار است از فردا (دوشنبه 26 خرداد ماه) تا 30 خرداد ماه در شهر وین برگزار شود.

سیام**9173**9121**1336
کد N337830

وبگردی