آفتاب

هیلاری کلینتون: دلایل زیادی برای نامزدی در انتخابات 2016 وجود دارد

هیلاری کلینتون: دلایل زیادی برای نامزدی در انتخابات 2016 وجود دارد

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان تور دور آمریکا برای امضای کتاب جدیدش با عنوان "انتخاب‌های دشوار" گفت، دلایل زیادی دارد که می‌تواند با استناد به آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده کاندید شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که در انتخابات سال 2008 در مقابل باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا شکست خورد، اعلام کرده که یکی از دلایل کاندیداتوری‌اش برای انتخابات 2016 تلاش برای برقراری تساوی میان زنان و مردان در عرصه سیاست است.

وی گفت:‌ می‌خواهیم تاثیرگذاری بیشتری در چالش‌های سیاسی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای دستیابی به حق سیاسی جنسیتی داشته باشیم.

وی در جریان مصاحبه با شبکه خبری ای‌.بی.سی و همزمان با آغاز تور امضای کتابش گفت: ما با یک استاندارد دوگانه زندگی می‌کنیم. مردم باید درباره دختران، خواهران و مادرانشان زمانی‌که درباره زنان در زندگی اجتماعی سخن می‌گویند و اظهار نظر می‌کنند، فکر کنند. دلایل زیادی برای نامزدی در این انتخابات وجود دارد. چرا که من معتقدم کشور ما باید در عرصه جهانی فعالیت کند و تنها به یک زمین فوتبال کوچک بسنده نکند! ما باید به دنبال تمایلات و خواسته‌های بزرگتر باشیم.

کلینتون ادامه داد:‌ من می‌خواهم به آمریکایی‌ها کمک کنم تا فرصت‌های اقتصادی را برای خروج از بحران بیایند. همچنین فرصت‌های سیاسی را به آن‌ها پیشنهاد دهم.

انتهای پیام

کد N337511

وبگردی