آفتاب

برگزاری نخستین همایش ملی مترجمان رسمی قوه قضاییه

برگزاری نخستین همایش ملی مترجمان رسمی قوه قضاییه

نخستین همایش ملی مترجمان رسمی قوه قضائیه برگزار می‌شود.

نخستین همایش ملی مترجمان رسمی قوه قضائیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نخستین همایش ملی مترجمان رسمی قوه قضاییه 8 مهرماه مصادف با روز جهانی ترجمه برگزار خواهد شد.

این همایش که عنوان فرعی دسترسی زبانی به عدالت (Linguistic Access to Justice) را برای خود برگزیده است اهدافی همانند ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر میان مترجمان رسمی، حقوقدانان و مسئولان حوزه ترجمه و تایید اسناد در کشور، تحلیل چالش‌ها در حوزه ترجمه رسمی، شناسایی توانمندی‌های علمی مترجمان رسمی به منظور ارتقاء کیفیت ترجمه رسمی و ایجاد زمینه‌ای برای یکپارچگی رویه ترجمه اسناد در میان مترجمان رسمی را دنبال می‌کند.

مخاطبان این همایش مترجمان رسمی، قضات تایید اسناد، کارشناسان تایید اسناد در قوه قضاییه و وزارت امور خارجه و سایر علاقمندان حوزه ترجمه رسمی هستند.

تحلیل گفتمان حقوقی و ترجمه رسمی، بررسی اسناد بین‌المللی در خصوص اعتباربخشی به اسناد، مقایسه تطبیقی قوانین ترجمه رسمی در ایران و سایر کشورها، رویکرد آموزشی دانشگاهها و ترجمه رسمی در ایران، آسیب‌شناسی متون حقوقی و تاثیر آن در ترجمه رسمی، تعیین و اولویت‌بندی نیازهای تخصصی مترجمان رسمی در ایران، ترجمه حقوقی و اصطلاح‌شناسی و ترجمه شفاهی در دادگاه از جمله محورهای این همایش هستند.

از علاقمندان درخواست می‌شود مقالات خود را بر اساس محورهای فوق به دبیرخانه همایش یا آدرس اینترنتی [email protected] ارسال کنند. مهلت ارسال چکیده مقالات تا 20 تیر ماه و مهلت ارسال اصل مقالات تا 21 مرداد ماه به دبیرخانه همایش به نشانی تهران، میدان حسن آباد،جنب آتش نشانی، کوچه شهید سیدصدری، شماره 46 و 48 و صندوق پستی 1137914611

است.

انتهای پیام

کد N337396

وبگردی