آفتاب

درخواست نماینده پارلمان اروپا برای برکناری مالکی

درخواست نماینده پارلمان اروپا برای برکناری مالکی

رییس هیات روابط با عراق در پارلمان اروپا خواهان برکناری نوری مالکی و تشکیل دولت ملی با حضور تمام اقشار جامعه عراق شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، استرون استیونسون، رییس هیات روابط با عراق در بیانیه‌ای با اعلام درخواست خود جهت برکناری نوری مالکی، نخست وزیر عراق و تشکیل دولت ملی با حضور تمام اقشار جامعه عراق اظهار کرد: این امر تنها راه حل و راه‌حلی واقع‌بینانه برای توقف خون‌ریزی‌های بیشتر در عراق است.

در این بیانیه آمده است که این راه حل از تایید و حمایت گسترده گروه‌های ملی‌گرا و دموکرات عراقی برخوردار است و این راه حل در کنفرانسی که در 11 ژوئن در بروکسل برگزار شد، مطرح شده است.

وی از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست به جای آنکه به نوری مالکی کمک ارائه دهند بر وی اعمال فشار کرده تا این راه‌حل را بپذیرد و از قدرت کنار کشد.

رییس هیئت روابط با عراق در پارلمان اروپا اعلام کرد که ارائه کمک‌ها به نوری مالکی به منزله حمایت از خونریزی‌ها در عراق است.

وی تاکید کرد: ما در غرب باید اذعان کنیم که آنچه که در عراق صورت می‌گیرد یک انقلاب مردمی گسترده علیه مالکی است.

وی گفت:‌ ادعاهای مالکی مبنی بر اینکه این مناطق تحت تصرف گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) قرار گرفته است اظهاراتی مضحک است و هیچ پایه و اساسی ندارد چرا که شهروندان عراقی مخالف مالکی هستند که دست به این اعتراضات زده‌اند.

انتهای پیام

کد N337248

وبگردی