آفتاب
آخرین اخبار از ربوده شدن 3 اسرائیلی؛

نتانیاهو: عباس مسئول آدم‌ربایی است/بازداشت 70 عضو حماس/بسته شدن کرانه باختری

نتانیاهو: عباس مسئول آدم‌ربایی است/بازداشت 70 عضو حماس/بسته شدن کرانه باختری

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سه جوان اسرائیلی که از 48 ساعت گذشته خبری از آن‌ها نیست توسط یک سازمان تروریستی ربوده شده‌اند و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مسئول سرنوشت آن‌هاست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سه جوان اسرائیلی که از 48 ساعت گذشته خبری از آن‌ها نیست توسط یک سازمان تروریستی ربوده شده‌اند و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین مسئول سرنوشت آن‌هاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت ایلاف، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی کوتاه عنوان داشت: جوانان ما توسط یک سازمان تروریستی ربوده شده‌اند و هیچ شکی در این امر وجود ندارد.

نتانیاهو خواهان این شد که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس تمام اقدامات لازم را برای کمک به بازگشت این ربوده‌شدگان انجام دهد چرا که این اقدام جزو مسئولیت‌های آن‌هاست.

نتانیاهو گفت: ما محمود عباس و تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول تمام حملاتی که از یهودا و شومرون (کرانه باختری) و نوار غزه به اسرائیل صورت می‌گیرد، می‌دانیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی عنوان داشت: ائتلافی که میان عباس و جنبش حماس منعقد شد این راه را باز می‌کند که حماس کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بر یهودا و شومرون را سلب کند.

وی همچنین اظهار کرد که به ارتش و دستگاه‌های امنیتی دستور داده است تا از تمام ابزارها برای پیدا کردن این ربوده‌شدگان استفاده کنند و اجازه ندهند که آن‌ها به نوار غزه یا هر مکان دیگری انتقال داده شوند.

در همین حال عدنان ضمیری، سخنگوی دستگاه امنیتی فلسطین این اتهام‌های نتانیاهو را "پوچ" توصیف و اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ کنترلی بر منطقه‌ای که سه جوان اسرائیلی در آن ربوده شدند، ندارد و این منطقه تحت کنترل نظامی و غیرنظامی اسرائیل است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز عملیات خود در جنوب کرانه باختری را برای پیدا کردن این سه جوان اسرائیلی بیشتر کرده است.

از سوی دیگر، منابع اسرائیلی و فلسطینی اعلام کردند که پس از اینکه موشکی به سمت جنوب اراضی اشغالی اصابت کرد نیروی هوایی رژیم صهیونیستی دست به حملاتی به جنوب نوار غزه زد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای هوایی این رژیم پایگاهی برای فعالیت‌های تروریستی در جنوب نوار غزه را هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از ایاد البزم، سخنگوی وزارت داخلی فلسطین اعلام کرد که هلی‌کوپتر آپاچی نیروهای صهیونیستی با موشک پایگاه آموزشی گردان‌های عزالدین قسام در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد.

البزم خاطرنشان کرد که این حمله تلفات جانی در پی نداشت.

منابع همچنین اعلام کردند که ده‌ها تن از فلسطینی‌ها بازداشت شده‌اند.

یک منبع در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی تا ساعت پنج صبح به وقت محلی 70 تن از رهبران و اعضای حماس در کرانه باختری را بازداشت کردند.

این منبع تصریح کرد که این بازداشت‌ها همچنان ادامه دارد.

موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز برای نظارت بر عملیات جستجوی این جوانان به الخلیل رفت و عنوان داشت: تا زمانی که اطلاعاتی به دست ما نرسیده باشد ما براساس این اصل عمل می‌کنیم که این سه جوان زنده هستند.

وی همچنین از اعمال محاصره امنیتی گسترده بر کرانه باختری تا اطلاع ثانوی خبر داد.

براساس این تصمیم تجار، کارگران فلسطینی حق ورود به کرانه باختری را ندارند مگر در موارد انسانی. این قانون از شب گذشته اجرا شده است.

یک مسئول نظامی عالی‌رتبه نیز تاکید کرد که هماهنگی‌های میان دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین وجود دارد.

پیشتر گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مسئولیت ربوده شدن سه جوان اسرائیلی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این اقدام در پاسخ به ترور سه تن از سرکرده‌های داعش در الخلیل بوده است.

انتهای پیام

کد N337079

وبگردی