آفتاب
تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان/

استانداردهای فنی و ایمنی "یو سی آی" در تور بیست و نهم اجرا می شود/ رقابت فشرده در انتظار رکابزنان تور آذربایجان

استانداردهای فنی و ایمنی "یو سی آی" در تور بیست و نهم اجرا می شود/ رقابت فشرده در انتظار رکابزنان تور آذربایجان

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان گفت : تمامی استانداردهای فنی و ایمنی UCI در تور نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان آماده و اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در فاصله سه روز مانده به آغاز رویداد مهم ورزشی کشور و آغاز برگزاری بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان، در جایگاه جدیدی در دوچرخه سواری جهان و قرار گرفتن در بین 46 تور نیمه حرفه ای جهان ، تمامی تمهیدات ، مسائل فنی ، مسائل ایمنی رکابزنان و کادر اجرایی چه در طول مسیر و چه در استارت و پایان هر مرحله به دقت و مطابق با استانداردهای اتحادیه جهانی دوچرخه سواری آماده و در تور بیست و نهم به کار گرفته خواهد شد.

مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان شرقی در این رابطه گفت: با بکار گیری آخرین استانداردهای UCI در بخش رقابتهای جاده ای و تور های نیمه حرفه ای در بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان شاهد حفظ جایگاه این تور از منظر نمایندگان UCI در سالهای آتی و حتی ارتقاء آن به سطح حرفه ای خواهیم بود.

اسبقیان گفت: مسائل اسکان رکابزنان و کادر فنی و اجرایی در بهترین شرایط ممکن در شهرها ، امنیت بسیار بالای مسیر مسابقات توسط راهنمایی و رانندگی ، پلیس راه و نیروی انتظامی که همواره نکته قوت و ارتقاء تور بوده ، حضور داوران مجرب اروپایی و خارجی در کنار داوران بین المللی ایرانی ، هماهنگی تمامی ارگانها و نهادهای هر 3 استان آذربایجانشرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل نوید برگزاری رقابتهایی را می دهد که نام ایران همیشه سرافراز را در بین کشورهای شرکت کننده از 3 قاره سربلند خواهد کرد.

مدیر بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان در ادامه بیان کرد: در تور بیست و نهم بر امنیت بالای استارت و پایان هر بخش توجه ویژه ای داشته ایم و در تور بیست و نهم حفاظ کشی و ارتقاء امنیت خط پایان از 600 متر از دوره گذشته به 1000 متر در دوره بیست و نهم ارتقاء داده شده است.

وی افزود: ثبت و ارائه نتایج هر مرحله نیز توسط شرکت وتروکُرس (فتوفینیش) که 140 تور دوچرخه سواری را در جهان تحت پوشش دارد در تور بیست و نهم بکار گرفته شده که در این خصوص نیکولاس فیلیپو و ریمی ماکسیم از فرانسه نتاریج اولیه در کمتر از 10 دقیقه و نتایج کلی را زیر 20 دقیقه ارائه خواهند کرد که بر اساس استانداردهای UCI این زمان زیر 40 دقیقه است.

 

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در خصوص مسائل فنی نیز اظهار کرد: نورمن شل مردین  از انگلستان مشاور فنی تور ، فردریک چان  از هنگ کنگ نماینده اتحادیه بین المللی دوچرخه­ سواری (UCI) ، درک رونی  از ایرلند  افسر کنترل دوپینگ ، فیلیپ مارین  از بلژیک نماینده اتحادیه بین­ المللی دوچرخه­ سواری (UCI) جهت ثبت سطح تور ، مارتین براوان از هلند داور بین­ المللی و رسمی (UCI) ،  لوک گی سُن از بلژیک داور بین­ المللی و رسمی (UCI) ، به همراه 3 مکانیسین مجرب از کشور رومانی میخایل روسو ، یان پیرلیسی و یوآن سابین آندونیو در تور بیست و نهم برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد حضور خواهند داشت.

مسافت بیست ونهمین دوره تور دوچرخه سواری آذربایجان 990.4 کیلومتر

بیست و نهمین دوره تور در شش مرحله و به مسافت 990.4 کیلومتر و از بیست و هفتم خرداد تا یکم تیر سالجاری در سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل برگزار می شود و مسیر ارومیه تا منطقه آزاد ارس در مرحله دوم با 210.3 کیلومتر طولانی ترین مسیر تور است.

هزینه برگزاری تور 15 میلیارد ریال برآورد شده که از این مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه اجرایی و پنج میلیارد ریال (120 هزار یورو) صرف هزینه جوایز و میهمانان و تیم های خارجی خواهد شد.
دراپاک استرالیا، آیسان و اوکیو ژاپن، آلفا بالتیک لیتوانی، اسلوواکی، دوکلاپراها و اکسپریمنت جمهوری چک، کلس اوکراین، وورال برگ اتریش، تیم های ملی سوریه، ازبکستان، گرجستان و آذربایجان به همراه پتروشیمی و شهرداری تبریز، آینده و پیشگامان کویر یزد برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری نیمه حرفه ای بین المللی ایران – آذربایجان از 27 خرداد در مسیر استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی و اردبیل با حضور 17 تیم خارجی و داخلی و زیر نظر اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری و فدراسیون دوچرخه سواری کشور برگزار خواهد شد

[b id='yui_3_16_0_1_1402802867779_4030'] [span id='yui_3_16_0_1_1402802867779_4029'] [span id='yui_3_16_0_1_1402802867779_4028' lang='FA']مرحله نهایی تور بیست و نهم پخش مستقیم خواهد شد
 
در این رهگذر مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی از پخش مستقیم مرحله نهایی بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران – آذربایجان خبر داده و افزود: اهمیت برگزاری شایسته بیست و نهمین دوره تور بین المللی نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران (آذربایجان)به جهت ارتقاء سطح آن از آماتوری به نیمه حرفه ای و برگزاری شایسته آن در خور شان و منزلت نام ایران اسلامی و آذربایجان همیشه سرافراز موجب شده تا رسانه ملی در کنار ستاد برگزاری و اجرایی در راه اعتلای و تثبیت این تور گام بردارد.
 
وی ادامه داد: رسانه ملی در روند نیمه حرفه ای شدن و تثبیت تور به جهت پخش مستقیم مرحله نهایی که یکی از متدها و استانداردهای UCI است نقش مهم و کلیدی داشته و خواهد داشت.
 
نواداد گفت: علاوه بر پخش مرحله نهایی تور در تبریز از رسانه ملی ، تمامی مراحل ضبط و در همان روز از شبکه استانی پخش خواهد شد و گروه های خبری و رادیویی نیز در کنار خود در کنار سایر خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام وظیفه خواهند کرد.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز آذربایجانشرقی در طول 28 دوره گذشته اقدامات و همکاری های لازم انجام داده تا این تور مهم منطقه ای به جایگاه خوبی برسد.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی تصریح کرد: صدا و سیما با تمام توان یکی از بازوان اجرایی بیست و نهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران آذربایجان خواهد بود و برای پوشش این رویداد مهم همه تلاش خود را به کار بست.

[span id='yui_3_16_0_1_1402802867779_4937' lang='FA']رقابت فشرده در انتظار رکابزنان تور بیست و نهم

دبیر هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی گفت: رقابت برای کسب عنوان قهرمان انفرادی و تیمی در بیست و نهمین دوره تور بین المللی نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران – آذربایجان بسیار فشرده خواهد بود.

ناصر هوشیار در این ارتباط اظهار داشت: حضور 8 تیم اروپایی نیمه حرفه ای ، یک تیم کاملا حرفه ای از استرالیا ، 4 تیم ملی و حضور 4 تیم ایرانی با رکابزنان قدرتمند کشورمان نوید رقابتی بسیار فشرده و سخت را در بیست و نهمین دوره تور بین المللی نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران – آذربایجان می دهد.

وی ادامه داد: تمامی مسائل فنی مسیر از قبیل کف و سربالایی و سخت بودن مسیر ، رقابت را در این دوره تور بسیار مهیج خواهد کرد.

هوشیار گفت: رکابزنان خارجی و داخلی برای عنوان قهرمانی بسیار تلاش می کنند اما توان و قدرت تیم ها تقریبا در یک سطح خواهد بود.

دبیر هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی عنوان کرد: تا کنون تیم ملی ازبکستان وارد شهر تبریز شده اند و به زودی تیم های دیگر نیز وارد تبریز خواهند شد.

حضور 13  تیم خارجی و 4 تیم داخلی در تبریز برای شرکت در تور دوچرخه سواری آذربایجان

13 تیم خارجی و 4 تیم داخلی برای حضور در بیست و نهمین دوره تور بین المللی نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) به تبریز خواهند آمد.

دراپاک استرالیا، آیسان و اوکیو ژاپن، آلفا بالتیک لیتوانی، اسلوواکی، دوکلاپراها و اکسپریمنت جمهوری چک، کلس اوکراین، وورال برگ اتریش، تیم های ملی سوریه، ازبکستان، گرجستان و آذربایجان به همراه پتروشیمی و شهرداری تبریز، آینده و پیشگامان کویر یزد برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

بیست و نهمین دوره تور در شش مرحله و به مسافت 990.4 کیلومتر و از بیست و هفتم خرداد تا یکم تیر سالجاری در سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل برگزار می شود و مسیر ارومیه تا منطقه آزاد ارس در مرحله دوم با 210.3 کیلومتر طولانی ترین مسیر تور است. هزینه برگزاری تور 15 میلیارد ریال برآورد شده که از این مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه اجرایی و پنج میلیارد ریال (120 هزار یورو) صرف هزینه جوایز و میهمانان و تیم های خارجی خواهد شد.

-----------------------------------------------------

گزارش از :محمود نصیر پور

 

کد N337063

وبگردی