آفتاب

یارگیری داعش در مالزی

یارگیری داعش در مالزی

کوالالامپور – ایرنا – رسانه های مالزی روز یکشنبه فاش کردند عملیات انتحاری در استان ˈالانبارˈ عراق که 25 کشته برجای گذاشت توسط یکی از اتباع این کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه استار مالزی در خبری با فاش کردن این موضوع، اعلام کرد ˈاحمد طارمیمی مالکیˈ 26 ساله و تبعه مالزی در این عملیات انتحاری در عراق شرکت داشته است.

وی نخستین فرد مالزیایی است که در علمیات انتحاری گروه تروریستی داعش شرکت داشته است.

این گزارش حاکی است که این تروریست مالزیایی اواخر سال گذشته میلادی در بندر دیکسون مالزی (پورت دیکسون) آموزش های نظامی را طی کرده است.

این فرد با یک خودرو نظامی حامل چند تن مواد منفجره به یک پایگاه نظامی در استان ˈالانبارˈ عراق حمله کرده است.

اخبار و عکس های وی پس از این اقدام در تارنمای گروه تروریستی و تکفیری داعش تحت عنوان ˈشهید مالزیاییˈ انتشار یافت و از وی به عنوان نخستین مالزیایی که در عملیات انتحاری در عراق شرکت کرده، یاد شده است.

روزنامه استار به نقل از خانواده وی نوشت که او را برای آخرین بار در ماه مارس (اسفند سال گذشته) و پیش از عزیمت به منطقه خاورمیانه با هدف ادامه تحصیلات اسلامی دیده اند.

خانواده این فرد مالزیایی که از دو سال پیش در کارخانه ای در استان سلانگور مشغول به کار بود عنوان کردند که وی رفتار عجیبی نداشت و فقط تا حدودی مرموز شده بود.

عکس و مطالب منتشر شده در صفحه فیسبوک این تروریست مالزیایی نشان می دهد که وی ابتدا از طریق ترکیه به سوریه رفته و در نهایت به عراق سفر کرده است.

برخی از منابع اعلام کرده اند گروه تروریستی داعش شبکه هایی در اندونزی و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا راه اندازی کرده اند و بسیاری از جوانان را به بهانه ˈجنگ و کشته شدن در راه برادران مسلمان خود در خاورمیانهˈ اغوا می کنند.

پلیس مالزی روز شنبه نیز از دستگیری سه مرد از جمله یکی از رهبران ارشد گروه افراطی و تروریستی ابوسیاف که در فعالیت های شبه نظامی فعالیت می کردند، خبرداد.

دو نفر از دستگیرشدگان نظامی بودند.

داعش یک گروه مسلح تروریستی است که اندیشه سلفی جهادی ( تکفیری) را پیشه خود کرده است و هدف سازمان دهندگان داعش نیز بازگرداندن چیزی است که آنان آن را ˈخلافت اسلامی و اجرای شریعتˈ می نامند و عراق و سوریه نیز جولانگاه عملیات داعش است.

ریشه های تشکیل داعش به سال 2004 میلادی باز می گردد زمانیکه ابو مصعب زرقاوی سرکرده القاعده در عراق گروهی به نام ˈجماعت توحید و جهاد ˈ را تشکیل داد.

آساق**د.م**1611
کد N336881

وبگردی