آفتاب

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار اعمال تحریم های جدید علیه روسیه شد

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواستار اعمال تحریم های جدید علیه روسیه شد

نیویورک - ایرنا- رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با ارسال نامه ای به باراک اوباما رییس جمهوری این کشور خواستار وضع فوری تحریم های اقتصادی جدید علیه روسیه شد.

به گزارش ایرنا، «سناتور رابرت مندز» در نامه خود از اوباما خواسته است اعمال تحریم های تازه در بخش های مالی، انرژی، فلزات و معدن و همچنین مهندسی و دفاعی علیه روسیه را در اولین فرصت در دستور کار خود قرار دهد.

وی گفته است: این اقدام سبب جلوگیری از اقدامات خصومت آمیز روسیه علیه ثبات اوکراین می شود.

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مستقیما ولادیمیر پوتین را مسول تحریک گروه های جدایی طلب در روسیه معرفی کرده و مدعی شده مسکو درصدد ضربه زدن به استقلال اوکراین است.

براساس گزارش های رسانه ها، شبه نظامیان طرفدار روسیه در حومه شهر لوهانسک مرکز استان به همین نام در شرق اوکراین، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی این کشور را سرنگون کردند که دومین هواپیمای اوکراینی سرنگون شده در طول روز جمعه بود.

«ولادیمیر اینوگورودسکی» سخنگوی دولت جمهوری خودخوانده لوهانسک روز جمعه به ریانووستی گفت: مدافعان منطقه لوهانسک در منطقه لوتوگینو با سلاح خودکار، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی نیروی هوایی اوکراین را هدف قرار دادند.

وی افزود: هواپیما در هوا آتش گرفت و در فرودگاه منطقه لوهانسک سقوط کرد. این دومین هواپیمای نظامی اوکراینی است که روز جمعه از سوی شبه نظامیان سرنگون شد.

تارنمای روسی رگنوم نیز بامداد روز گذشته (شنبه) از سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو و یک بالگرد نیروهای اوکراینی در منطقه لوهانسک خبر داده بود.

اروپام 2251 **1908 ** 2023
کد N336840

وبگردی